Teen

Iup och sex

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

kvinnor stora naturliga bröst
sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

sex iup och

Pim5 Skola Direkt. Sök på den här webbplatsen. Film - Introduktion. Film - Skapa en plan. Film - Elevgrupper och rubriker. Film - ämnesområden. Film - målbedömning. Om mig. Underordnade sidor 1 : Film - Introduktion. Navigering 1. Introduktion Film - Introduktion 2.

Skapa en ny plan Film - Skapa en plan 3. Elevgrupper och rubriker Film - Elevgrupper och rubriker 4. Ämnesområden Film - ämnesområden 5. Att skriva omdömen Film - Att skriva omdömen Film - målbedömning 6.

Sammanfattning Om mig Webbplatskarta. Vi har valt att kalla den resursen för Skola Direkt. Den här handledningen finns i sex steg och innehåller en vägledning till både administratören och den enskilda läraren att förstå hur man kan använda de olika delarna i IUP-processen. Målgruppen för de tre första sidorna är nodadministratörer som skapar terminens utvecklingsplan och gör de grundläggande inställningarna i programmet.

Sidorna fyra till sex vänder sig till pedagoger som vill skapa ett "aktivt" och konkret verktyg för lärande och bedömning. Minst en gång varje termin ska eleven, elevens vårdnadshavare och läraren ha ett utvecklingssamtal. Samtalet handlar om elevens kunskapsutveckling och sociala utveckling i förhållande till lärarens undervisning, läroplanen, kursplaner och kunskapskrav. Med hjälp av den här handledningen kan alla tre parter förbereda sig inför utvecklingssamtalet.

Elevens egna ord i självskattningen blir grunden till lärares omdömen och framåtsyftande planering och målarkivet ger en tydlig bild av elevens förmågor och utvecklingsmöjligheter. För mig är det viktigt att se IUP-processen som ett aktivt och konkret verktyg för lärande.

Då måste man formulera den enkelt, tydligt och konkret så alla parterna förstår. Det är också viktigt att IUP-arbetet blir synligt i praktiken och är närvarande i undervisningen och inte bara något som finns "vid sidan av" och endast plockas fram vid utvecklingssamtal. Jag tror också att det är centralt att man lägger tonvikt vid utformandet av själva redskapet. Med hjälp av "rätt" rubriker kan man styra tankarna åt "rätt" håll.

Jag som har gjort denna handledning heter Tiina Andersson. Jag arbetar som klasslärare i Karbyskolan i Vallentuna. Jag arbetar även med IKT och administrativa delar i våra verksamhetssystem. Om ni vill komma i kontakt med mig går det bra att skicka ett mejl tiina.

2 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google