Pornostar

Definiera vintage motorcykel

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

kvinnor stora naturliga bröst
motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

motorcykel definiera vintage

BMW 'Vollschwingen' modeller med deras karakteristiska Earless gaffelgaffel var definitiva kvalitetsprodukter. Globalt var de dyra BMW inte se köpt. De blev ge köpt. R69S känns igen av de något bredare ventilkåpan med endast två längsgående ribbor. En annan egenskap är att avgasböjningarna löper från huvudet inåt istället för ganska direkt bakåt. Den detaljerade avgasrörslinjen gav bara lite mer markfrigång i böjen. Avgasrören i en R69S är också en bråk tjockare än R50 och R Det första som slår dig: tidens topp är en smal, låg motorcykel.

BMW börjar "tvärs över". Efter att ha chockat Bing-förgasarna startar motorn efter andra etappen med sin karakteristiska "ihåliga" grumling. Chokan kan tas bort snart. Den platta - nästan cc twin är glad än att skaka i ramen. Växlingen av den vänstra omkopplade hinken sker med en klar "Klak". När kopplingen kommer upp, kommer maskinens baksida upp lite. Cardan-axeln är förresten så "slank" att den faktiskt fungerade som en torsionsstång och gjorde den styva transmissionen mjukare med den.

Fyrhastighets växellådan fungerar bra när ryttaren inte har bråttom. Innan kopplingen manövreras, appliceras ett visst tryck på växelpedalen och sedan sakta sätts upp. Men R69S skulle vilja drivas lite högre. Det gör det dessutom mindre lämpligt som en sidvagnstraktor. Även vid svängning är BMW inte särskilt temperamentsfull. Han skulle vilja skickas in i efterhand, men den stabila cykeldelen gör att han kan följa de valda linjerna. Dubbelhållningsramen med ovaldragen framben är en modell av teutonisk teknik.

Till de vackra aluminium 2. De fulla navtrummbromsarna är Ø mm den främre bromsen har två stigande skor. Tankens kapacitet är 17, tillval 24 liter och med en full 17 liter tank väger kilo. Bränsleförbrukningen hos en R69S var i genomsnitt 1 på 18,5. Konvertering till 6 V har godkänts och gjordes säkert ex-factory för statliga motorer, absolut i den slutliga byggfasen. Tillförlitligheten är legendarisk. Endast de tidigaste exemplen ville ofta ha vevaxelskador.

Underhållsintervallerna är nu mycket daterade. Den enda uppmärksamheten är låsningssteget i vevaxeln. Om det inte rengörs varje 30D km kan ackumulerad smuts förstöra vevaxeln.

Bromsdrummarna kan rivas. Den optimala kylningen av boxertwin orsakar en konstig bieffekt. Ljuddämparna blir mindre heta än med "normala" motorcyklar. Det är därför, att kondensvatten mättat med sura rester inte definieras av den. Detta kan orsaka att dämparna rotnar. Rostfritt stål referens är till salu. Men de låter inte lika bra som de ursprungliga. Den viktigaste vänligheten Självklart förtjänar arbetet med en BMW R69S all respekt och uppmärksamhet som varumärket är värt.

Men ur en objektiv synvinkel är en sådan BMW en dröm att arbeta på. Allt är lättillgängligt och av hög kvalitet. Delarna levererar BMW vårdar sin historia. Komponenterna "ex factory" är bra. Dessutom levererar specialister som De Hobbyist och De Knalpot många högkvalitativa reservdelar.

Priset på originalitet BMW-förare har en över genomsnittet aptit på originalitet. R69S omfattar olika bultar med rätt färg och påverkan på huvudet. De är sällsynta. Och dyra. Hella ´ossenogen´ blinkande lampor i styrändarna var också till en extra kostnad. Åh ja: däckpumpen måste vara i färgen på motorn och gummit på tidskontakten måste vara vitt.

Under tiden är R69Ssen så populära att de kommer att läggas till igen. Så se upp för "falska" inte att förväxla med Dneprs. Färgerna Tvillingarna inte bara i "Avus schwartz", utan även i elfenben vit Dover weiss till salu.

Färgindikationen på engelska indikerar att dessa färger var valfria i USA. För amerikanerna levererades ramar och gafflar också i festliga färger. I Europa var färgalternativen endast för tanken. Fjäderbelastningen på baksidan var manuellt inställbar.

Hjulbasen var justerbar vid framgaffeln för sidoförbrukning. Frontgaffeln hade en hydraulisk styrdämpare vars funktion med sina många excentriska svängpunkter kan ha varit briljant. Earless gaffelgaffel hade en "anti-dykning" -funktion ur en strukturell synvinkel och gjorde styrningen relativt tung. Sadlarna De borde vara från Denfeld eller Pagusa. Denfeld och Georg Meijer kompisstolar var mycket populära, främst för att de gjorde BMWs utseende mycket mer modernt.

Men glidssadelarnas komfort är större. Drawn piping måste också uppfylla kraven. Topplinjen ska vara ungefär eftersom det är allt handgjord " 6 mm. Utrymmet mellan rören är så 3 mm. Den smala linjen nedan är 2 mm tjock.

En identifierbar utgångspunkt för borsten ger bonuspoäng. Produktionen: Det finns bitar gjorda i nästan 10 år. Priser Och om det är mycket? Nåväl: BMWs nyaste toppare kostar också ungefär lika mycket med en handfull alternativ. Klubben: BMW boxerclub. Att återställa europeiska klassiska motorcyklar är hans hantverk.

Men Theo finner den här föremålet så äkta att det inte finns något hår på huvudet som tänker återföra det till sitt nya skick. R69S har redan visat sig två gånger genom att springa till de klassiska tävlingarna på Man. Förgafflar i öron är utvecklade av Ernie Earles. Gaffelprincipen som kallas efter honom är skriven med 1s. E-postadressen publiceras inte. Ja, jag vill också anmäla mig till nyhetsbrevet. Byt hud Byt till mörkt läge som är vänligare på dina ögon på natten.

Växla till ljusläget som är snällare för dina ögon på dagen. Meny Byt hud Byt till mörkt läge som är vänligare på dina ögon på natten. Vi publicerar dessa artiklar gratis och vill naturligtvis fortsätta göra det.

Men du förstår att det inte är gratis för oss. Stödjer du och uppskattar detta initiativ? Tänk sedan på en prenumeration på Auto Motor Klassiek. Inte bara kommer du att hjälpa oss att hålla de gratis initiativen prisvärda, utan du kommer också att få en AMK på bussen som en bonus.

Bra för timmar med läsning varje månad. Lämna ett svar avbryta svar.

8 Comment

  • Den enda skyddsutrustning som är obligatorisk enligt lag är hjälmen. IMU mäter bland annat 'svänga' ut ur motorns baksida i svängar, lutningsvinkeln och hastigheten för att möjliggöra maximal bromskraft under kurvtagning, och den klarar DWC att styra kraften på cykeln från framhjulet. Nästa steg kan vara självkörande motorcykel för personer som föredrar att sitta på soffan hemma. All den kapaciteten växte och växte eftersom mekanik utvecklades mycket snabbt med hjälp av datorstödda mönster. Vintage art decò tapeter. Inget sätt Jose!!

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google