Porno

Ung jungfru galleri

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

kvinnor stora naturliga bröst
galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

galleri ung jungfru

School Encyclopedia. Han uppmärksammades särskilt av både populära och välkända artister Leonardo da Vinci och Rafael Santi , och lite känd för allmänheten Bartolomeo Murillo, di Marcovaldo och andra. Hans öde är ganska intressant, eftersom i mitten av XIII-talet. Men eftersom han var mycket begåvad kunde han "köpa" sig frihet genom att rita en mycket vacker och ganska realistisk bild av Madonna och barnet, som sedan överfördes till Sienakyrkan.

Denna madonna kallas "Madonna del Bordone. Den här bilden visar betraktaren Jungfru Maria som sitter på tronen och lyfter något på benet så att barnet sitter mer bekvämt i armarna. Hon håller vidrörande hans ben, och han räcker till hennes hand. De har redan någon märkbar interaktion, vilket inte observerades i tidigare målningar.

Jungfrunhuvudet är omgivet av en knappt synlig gloria. Det är värt att notera denna Madonnas otroligt uttrycksfulla ögon. Hon ser på betraktaren, som om han tittar in i hans själ. Hennes kläder är en enkel svart kappa, men för större elegans målade konstnären draperierna i guld. På sidorna, till vänster och höger, finns änglar avbildade i full tillväxt detta är Florens tradition.

Vanligtvis målades de på samma sätt, men dessa, om man tittar noga, är inte helt identiska med varandra: skillnaderna är i deras ansikten. Från de mindre kända kommer vi att gå vidare till de mer populära och överväga mer detaljerat de mest slående målningarna i detta ämne. En av de mest föreställande Madonna och barn är målningen "Madonna Litta" av den ljusaste Leonardo da Vinci. Nu kan det ses bland mästerverk lagrade i Eremitaget.

Huvudytan på denna duk är en ung kvinna som håller barnet i armarna och ammar honom. Som i alla fall sticker det ut mer jämfört med bakgrunden, där tittaren kan se fönstren i form av bågar, genom vilka du kan se en ljusblå himmel med fluffiga vita moln. Det är värt att notera att madonnaen och barnet ritas väldigt tydligt, hennes funktioner verkar vara markerade, som om de är målade under en kamerablink, jämfört med en något suddig bakgrund - dessa är också särdrag i porträtt av den eran.

Mamma tittar försiktigt på barnet. Det verkar för vissa att hon ler lite Leonardos leende, populärt för konstnärens målningar , Madonna är faktiskt tankeväckande. Barnet tittar på betraktaren och håller i en av pennorna en fågel - en liten carduelis. Fågeln som symbol för framtidens lidande av Kristus, där det röda huvudet på carduelis betecknar blodet som utgjutits av Guds Son. Enligt legenden, när Kristus leddes till Golgata, flög en guldfink mot honom, drog en tagg ur Jesu ögonbryn och blod droppade på honom.

Guldfink, som symboliserar själen, som flyger bort efter döden: denna beteckning kommer från forntida hedendom, men bevaras i kristen semiotik. Thomas 'apokryfiska evangelium berättar en något annorlunda historia: Jesus återupplivade den döda graven, plockade bara upp den, varför många av målningarna visar denna brud tillsammans med en baby. Men det finns en annan, inte mindre berömd madonna och barn. Rafael Santi var den som skrev det.

Eller snarare, han har många målningar med följande komplott: det här är den välkända och lagrade i Hermitage "The Conestabile Madonna" och den ovanliga "Madonna with a Veil", som inte bara visar mamma och barn, utan också hela den heliga familjen.

Kvinnan på den är mer förfinad och utan tvekan yngre än da Vinci. Självklart är förhållandet mellan mor och barn mer uttalat. De ser på varandra med rörande kärlek och lätt tankeväckande, mamma stöder barnet bakåt med handen. Detta är inte den störande jungfrun som kan ses i konstnärens tidiga målningar. Tillsammans läste de boken "Timbok" - en symbol för kyrkans myndighet - som innehåller böner, psalmer, gudstjänster tidigare, förresten, de lärde sig att läsa från denna bok.

Enligt vissa rapporter är timboken öppen på sidan som motsvarar nio timmar, och det är tiden då Jesus korsfästes på korset. Ett rökigt landskap med en kyrka och träd målas på bakgrunden. Förresten, detta landskap kan också kallas en särdrag som kännetecknar Santis verk om temat mor och barn.

Nästan varje målning av Raphael har en ganska detaljerad spårad landskapsbakgrund. Det är meningslöst att avgöra vem som är bättre: da Vinci eller Raphael. Madonna och barn med var och en av dem ser originella och unika ut. Inte bara konst var intresserad av temat mamma och barn, det är därför värt att överväga hur det återspeglades i andra former.

Varje konstälskares uppmärksamhet lockas av skulpturen "Madonna and Child", författad av den berömda mästaren Michelangelo. Enligt kundernas plan skulle detta mästerverk ligga på en höjd av cirka nio meter, så att publiken skulle titta på det från botten och upp, som en gudom. Förresten, det är av denna anledning som ögonen på modern och barnet riktas nedåt.

Det finns bevis för att kardinal Piccolomini den första kunden var missnöjd med skisserna, främst för att Jesus var naken, så deras kontrakt med Michelangelo bröts. Och skulpturen, naturligtvis, hittade sin ägare. De blev de Muskron - en köpman från staden Brugge.

Sedan överlämnade han den till vår damkyrka, där hon placerades i en mörk nisch som kontrasterade vackert med själva skulpturen i marmorvit färg. Förutom att vara en stor skulptör var Michelangelo också en stor konstnär. Även om han inte ansåg detta som en prestation och inte alls var stolt över sin talang. Bilderna av honom målade betraktaren med otrolig plasticitet, det verkar som att även när han ritar "skulpterar" figurerna och ger dem volym.

Dessutom visar målningen hela den heliga familjen, vilket var sällsynt för målningar av detta slag. Naturligtvis i ordets fulla mening är Michelangelo en skulptör, inte en konstnär. Så för att sammanfatta.

Om en person är intresserad av andra former av konst, är Michelangelos verk utan tvekan det mest livliga och minnesvärda. I renässansmålningen skapades många målningar på order av kyrkan och privatpersoner. Madonna med ett barn i armarna var ett favoritämne bland konstnärer.

Hon dyrkades som en ikon och uppfattades senare som ett konstverk. Nedan följer en detalj av arbetet från den tidiga renässansmålaren Fra Filippo Lippi, "Madonna och barn med två änglar.

Både i byzantinsk ikonografi och i renässansmålning står bilden av Guds moder, som håller barnet i sina armar, centralt. Han blir alltid fokus för berättelsen om frälsning. Ursprungligen skrivs Madonna och barnet enligt de kanoner som andra rådet i Nicaea bestämde Från och med XII-talet vägrade västerländsk kultur och senare renässansmålning inte att bilden av den välsignade jungfrun är en ikon utan introducerar attribut till dukarna, vilket ger dem universella symboler.

På bilden ovan ser du Madonna och barnet med helgon, änglar, som skrevs av Giotto. Denna målning revolutionerade All Saints Church i Florens. Perspektivlagarna uppfylls inte oklanderlig, jungfruen avbildas som en enkel sorglig kvinna som håller sitt barn tätt mot henne. I den här bilden, full av mänsklighet, finns det ingen lösgörelse eller främling.

Giotto tog det första steget, utan vilket kanske renässansen skulle försenas. På talet blev Madonna och Child inte bara en helig tomt. Hennes bild ordnas av konstnärer som sekulära människor och kyrkliga myndigheter. Detta tema utvecklas i hela Italien, men särskilt i Florens och Venedig. I Venedig älskade Giovanni Bellini detta tema. Hans "Madonna Brera" är magnifik, där ljuset strömmar genom jungfruens figurer med Kristus och tränger igenom hela duken. Rafal Santi förde den största populariteten till de små duk som han skapade i Florens - Madonna med knubbiga barn.

Du ser en av hans Madonnas ovan. Madonna och barn blev ofta handlingen i hans målningar. Raphael skapade dock också stora altarbilder. Ett exempel är hans verk, som visas på Metropolitan Museum of Art.

Altaret beställdes av Raphael för klostret San Antonio och slutfördes Madonna och barn sitter på tronen, Kristus välsignar Johannes Döparen, som står vid foten av tronen. Tronen är också omgiven av helgon Peter, Catherine, Paul och en annan helgon, vars namn är kontroversiellt. Över Madonnan, i en elegant halvmåne-formad lunette, placerade målaren Gud Fadern, som håller hela världen med ena handen och den andra är upphöjd med en välsignelse.

På vardera sidan om det finns änglar som har fladdrande band. Det var ett otroligt mångsidigt geni. Han bevisade sig inom olika områden, inte bara av konst utan också av kunskap. Leonardo da Vinci bildades mycket snabbt på bara tre år som konstnär och skulptör. Efter att ha börjat arbeta tidigt visar sig skaparen sig som en helt originalmålare med sin egen riktning av sökningar och intressen. Först och främst är det nödvändigt att kalla "Announcement" från Uffizi Gallery, den välkända bilden "Madonna Benois" och "Madonna Litta" från Hermitage-samlingen.

Den senare kallades ursprungligen Madonna and Child. Glöm inte "Madonna and Carnation" från München Pinakothek. Målningen "Madonna and Child" av Leonardo da Vinci, ett fotografi av en reproduktion som visar magnifik färg, framträder framför oss i elegant klädsel av målarens tre favoritfärger: guld, skarlakansrött och blått.

Färgen på Mary's outfit kombineras med en fantastisk kedja av blåa berg i bakgrunden. Den unga kvinnans huvud är stolt upphöjd, hennes ansikte är helt lugnt. Ansiktet är mörkare. Denna milda rökiga klädsel på den skapar ett fullständigt intryck av frigöring.

En intressant punkt: modern ser ner, barnet tittar upp - det finns ingen kontakt mellan ögonen. Till skillnad från Mary, personifierar barnet rörelsen. Statik i kombination med dynamik - så ser bilden ut.

8 Comment

  • Detta är inte den störande jungfrun som kan ses i konstnärens tidiga målningar. Sims 3 android ryska versionen. Eller snarare, han har många målningar med följande komplott: det här är den välkända och lagrade i Hermitage "The Conestabile Madonna" och den ovanliga "Madonna with a Veil", som inte bara visar mamma och barn, utan också hela den heliga familjen. Det finns ingen sorg i ansiktet, men den svarta bakgrunden är en förutsättning för larm. Bilden visar en ung blond kvinna med en blond baby i armarna. De två änglarna nedan är en av mina favoritreproduktioner.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google