Other

Donky ficken kerl

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

kvinnor stora naturliga bröst
ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

ficken kerl donky

Arkadspelet finns även under namnet "Crazy Kong" från bolaget Falcon, även det från år , och i en mängd kloner till den större delen av de hemdatorer som fanns under den första halvan av talet , till exempel C64 , ZX Spectrum , VIC 20 , Apple II , Dragon Detta var genombrottet för såväl Mario som Donkey Kong , figurer som senare kom att dyka upp i en rad andra TV-spel.

Enligt ett dementerat rykte skulle spelet egentligen hetat Monkey Kong "Apan Kong" , men ett suddigt fax gjorde att det i stället blev Donkey Kong "Åsnan Kong". Spelets skapare Shigeru Miyamoto har dock själv hävdat att han helt enkelt hittade ordet "donkey" i en engelsk-japansk ordbok och tyckte ordet lät roligt.

Spelet går ut på att styra hjälten, snickaren "Jumpman", namnet " Mario " fick karaktären först i det andra spelet i serien, Donkey Kong Jr. Spelet har fyra nivåer, 25m, 50m, 75m och m som Jumpman måste klättra upp för.

Spelet består i grunden av fyra nivåer. I den första nivån kastar Donkey Kong tunnor mot Mario som han måste hoppa över eller slå sönder med de släggor som finns utefter banan. Den andra nivån har ett antal transportband där det kommer cementbaljor åkandes som det gäller att hoppa över eller slå sönder med släggan. På vägen upp så kan spelaren plocka upp Paulines handväska , hatt och paraply som hon tappat när Donkey Kong släpat henne upp för byggnaden.

Den tredje nivån har ett antal balkar som åker upp och ned för några vajrar som Jumpman måste hoppa mellan. Även här kan spelaren plocka upp Paulines accessoarer efter vägen. Så även på den fjärde nivån som är byggnadens högsta del. Där måste spelaren dra ur de nitar som håller samman byggnaden för att på så sätt slutligen besegra Donkey Kong , som faller ned tillsammans med balkarna när samtliga nitar dragits ur, och Pauline är räddad.

Spelet varvas lite olika beroende på om det är Donkey Kong eller Crazy Kong man spelar. I Crazy Kong varvas det att varje varvning av spelet består av alla fyra nivåer och sedan återkommer de igen med en högre svårighetsgrad.

I Donkey Kong är det första varvet bara upp till 50m och består av första och fjärde nivån. Andra varvet är upp till 75m och består av första, tredje och fjärde nivån. Tredje varvet består av alla fyra nivåer i ordning och sedan börjar det om igen med en högre svårighetsgrad och varvas olika med de fyra nivåerna. En regel är att varje varv påbörjas med första nivån och avslutas med den fjärde.

I början av hade Nintendos ansträngningar att slå sig in på den Nordamerikanska videospelsmarknaden helt misslyckats, och kulminerat med floppen Radar Scope För att hålla företaget flytande, beslöt företagets vd Hiroshi Yamauchi att omvandla osålda Radar Scope -spel till något nytt. Han tog kontakt med en ung industridesigner vid namn Shigeru Miyamoto , som hade arbetat för Nintendo sedan , för att fråga om Miyamoto trodde att han skulle kunna utforma ett arkadspel.

Miyamoto sade att det kunde han. Vid den tidpunkten försökte Nintendo få licens för att göra ett spel baserat på den tecknade serien Karl-Alfred.

När detta misslyckades beslöt Nintendo att det skulle ta tillfället i akt för att skapa nya figurer som sedan skulle kunna saluföras och användas i senare spel. Yamauchi ville i första hand rikta in sig på den nordamerikanska marknaden, så att krävde att spelet skulle ges en engelsk titel.

Miyamoto beslutade att uppkalla spelet efter apan, som han ansåg vara den starkaste personligheten. En populär vandringssägen säger att namnet ursprungligen var tänkt att bli "Monkey Kong", men blev felstavat eller misstolkades på grund av ett suddigt fax eller dålig telefonförbindelse. Även om Nintendo i USA påpekade det felaktiga i översättningen och "skrattade åt honom", så behölls namnet. Miyamoto hade stora förhoppningar på sitt nya projekt. Han saknade den tekniska bakgrund som krävdes för att själv kunna programmera, så att han lade i stället fram idéer och gick igenom dem med tekniker för att se om det var möjligt.

Han ville ha figurer i olika storlekar och flytta dem på olika sätt och få dem att reagera på olika sätt. Yokoi förklarade att Miyamotos ursprungliga spelidé var för komplicerad. Miyamoto kom då med idén att använda sluttande plattformar, tunnor, och stegar. När han sade att spelet skulle ha flera nivåer, klagade fyrmannateamet för programmeringen på att han i huvudsak bad dem att göra spelet om och om igen. Nintendos amerikanska distributörer, Ron Judy och Al Stone , tog med sig Arakawa till en advokat vid namn Howard Lincoln för att säkra varumärket.

Spelet skickades till Nintendo i USA för att testas. Försäljningschefen avskydde det för att det var alltför olika de vanliga labyrint- och arkadspel vid den tiden, [ 16 ] och Judy och Lincoln uttryckte betänkligheter över den konstiga titeln. Ändå lovade Arakawa att det skulle bli något stort. Resignerade satte Arakawa och den amerikanska personalen igång med att översätta handlingen för spelet och sätta namn på de andra figurerna.

Jumpman kallades till sist för Mario Segale, varuhusets hyresvärd. Donkey Kong var redo för release. Stone och Judy övertygade cheferna för två barer i Seattle , att sätta upp Donkey Kong-maskiner. De visade först motvilja, men när de såg försäljningen som uppgick till 30 USD — eller spel — per dag i medeltal under en vecka, begärde de fler enheter. Spelet ursprungliga enheter sålde slut och mer beställningar vällde in. Arakawa började tillverkning av elektroniska komponenter i Redmond eftersom väntan på transporter från Japan tog för lång tid.

Donkey Kong Liten modell baserad på den ursprungliga arkadkabinetten. Dolda kategorier: Wikipedia:Rekommenderade artiklar Enwp Artiklar med successionsbox som bör uppdateras. Namnrymder Artikel Diskussion. Visningar Läs Redigera Redigera wikitext Visa historik. Sidor som länkar hit Relaterade ändringar Specialsidor Permanent länk Sidinformation Använd denna sida som referens Wikidata-objekt. Donkey Kong. Liten modell baserad på den ursprungliga arkadkabinetten. Shigeru Miyamoto. Donkey Kong Jr.

Föregående: Super Mario Bros. Lista över datorspel. Mario vs.

5 Comment

  • Stormarna där kan bli livsfarliga och deras insatser var väldigt uppskattad! Miyamoto hade stora förhoppningar på sitt nya projekt. Web: LuckyRider Mediaproduktion. MEN en åsna är inte bara en åsna, och man rider inte bara på en åsna, särskilt inte barbacka som var problemet i det här fallet, och särskilt åsnor som är tränad för att slänga av folk. Häst är bäst ingen protest.
  • Samlarna är många och de flesta samlar med målet att få en komplett samling som består av sammanlagt 59 spel i 10 olika serier. M3 Sveriges prylsajt. Nästa Little Ranch Weberg. Thus wrote Luther. Liten modell baserad på den ursprungliga arkadkabinetten. I had therefore better pass on to the next subject, my thanks.
  • Det gick ett par veckor, under den tiden hade varenda jävel i byn hört att vi skulle spela åsnebasket, man kunde inte gå någonstans utan att man hörde folk fnissa och viska. Spelen var grymt beroendeframkallande och etsade en gång för alla in namnet Nintendo i allas sinnen. Lägg till kommentar. Dolda kategorier: Wikipedia:Rekommenderade artiklar Enwp Artiklar med successionsbox som bör uppdateras. Ok, vi rider in, publiken jublar, fnissar och stampar med fötterna. Dela det här: Twitter Facebook. Brandkåren var hyfsad stor för en sån liten by.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google