Other

Jennifer Poussin naken

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

kvinnor stora naturliga bröst
Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Poussin naken Jennifer

Pixelgubbar plus minutiösa oljemålningar. Gissa vem? Jo, konstnären Kristoffer Zetterstrand. Det är inte ofta man spenderar två tredjedelar av en intervju med en konstnär framför en datorskärm. Men en stor del av Kristoffer Zetterstrands arbete utspelar sig just där i hans ateljé, på Södermalm i Stockholm. Steg ett är att sätta motivet med hjälp av ett 3D-modelleringsprogram.

Steg två är att förverkliga det på en duk, även om han inte är låst vid det han åstadkommer rent digitalt. Kristoffer Zetterstrand använder referenser från alla möjliga håll. Lägg sedan till färgglada pixelfigurer som nästan ser ut att vara gjorda i pärlplattor, svartvita fotografier eller schablonbilder av dödskallar, soptunnor och ugglor så har du en någorlunda bild av hans motivvärld. Kristoffer Zetterstrand bor i Stockholm.

Utbildad på Kungliga konst­högskolan. Hans verk finns representerade på Göteborgs konstmuseum och The national public art council, bland annat. Arbetar även med offentliga utsmyckningar, ofta på skolor, exempelvis Tybblelundsskolan i Örebro och Pär Lagerkvistskolan i Växjö. Jag sätter in figurer och föremål där alla har ett lika värde.

Det är inget som är finare än något annat, säger Kristoffer Zetterstrand som just nu längtar efter att ställa sig och måla, i den andra änden av ateljén.

Fast jag kan inte bara ställa mig och spontanmåla något, det är inte så jag jobbar. Och när jag inte känner mig nöjd med 3D-skisserna, ja, då dröjer det innan jag kan ställa mig där. Det är svårt att beskriva  Kristoffer Zetterstrands konst utan att lägga för mycket utrymme på att beskriva hur hans process går till rent tekniskt.

Och dessutom är den väldigt spännande. Visst överför han sina uppritade 3D-motiv till duken. Men väl framför duken arbetar han vidare och lägger ner stor energi på att hitta rätt färgnyanser, detaljer och på att få skuggor att falla i rätt vinkel. Allt för att skapa ett så skulpturalt och realistiskt uttryck som möjligt.

Med andra ord: Kristoffer Zetterstrand är främst målare. Men också en konstnär vars verk kidsen känner till, som han själv uttrycker det. I alla fall alla de som spelar datorspelet Minecraft.

När Kristoffer Zetterstrand gick ut Konsthögskolan jobbade han mycket med att skapa landskap hämtade från datorspelet Counter-Strike.

Man kan ställa in vilket väder det ska vara, hur molnen ska se ut och hur ljuset ska falla och vad det ska vara för tid på dagen. Vid ett tillfälle kraschade programmet innan den 3D-bild jag hade byggt upp var färdigbearbetad och då insåg jag att den ofärdiga bilden blev mycket mer spännande. Det blev liksom något slags metafysiskt av det och ledde till att jag började fokusera mer på hur jag kan utnyttja och få användning av programmets begränsningar, säger han och fortsätter:.

Om man bara skulle förlita sig på sin egen kunskap, skicklighet och färdighet och inte släppa in något slags kaos över huvud taget, ja, då skulle det ju kännas väldigt klaustrofobiskt. I dag låter han sig ofta inspireras av klassisk konst och använder kända målningar som utgångspunkt i sina verk, exempelvis den holländska talsmålaren Pieter de Hoochs målningar, omtalade för sina solbelysta stadsmiljöer och trappgränder. Ibland plockar jag bort figurerna som befolkar den ursprungliga målningen och lägger till något annat, ibland justerar jag perspektivet så att betraktaren ser motivet ur ett annat perspektiv än det upphovsmannen valde från början.

Han vrider och vänder på den 3D-ritade bilden som skildrar ytor och vrår som inte framkommer i urspungsmålarens verk. Fast den här delen av hans arbete är inte något som syns i hans slutgiltiga verk, betonar han. Men är en viktig del av processen. Sedan bygger jag vidare och gör något helt eget av det. Jag vill helt enkelt se vad som händer när man simulerar saker och ting.

För min del är det själva upptäckandet som är det viktiga, och så är det ju med allt man lär sig. The Swedish painter has been exploring the boundaries between art and paintings for more than a decade.

As he explains on his website,. For some years I have experimented with virtual still lifes, often in the form of stage design in which I explore how two-dimensionality and painting relates to computer-generated 3D worlds. I am interested in visual spaces created online, in computer games and 3D programmes, and especially in what happens when the illusion is shattered and the underlying construction emerges — like when there is a bug in a computer game.

I am interested in visual failures, which I try to use in my painting. This long video essay by  Solar Sands  provides illuminating insights into his craft. What hides behind pictures on the walls in different games: easter eggs, side stories, a door to another world? How often do you encounter little pretty pictures on the walls when playing games? Do you even pay attention to them?

So, what have we dug up? That might drive conspiracy fans crazy, but hey, not everything in a game should be an easter egg, okay? Those pictures on the wall might have been put there just for the sake of the setting to add the interior credibility and detail. Is a player going through a gallery? Well, galleries MUST have some pictures on the walls, even after a large art heist.

Children like to draw! Is it an office of a psychotherapist? Private doctors usually decorate their offices with landscapes or other peaceful art to create a relaxing atmosphere for the clients.

Even in  F. Craft projects on the walls of the grim hospital mark the previous presence of children:. Now, on to more specific cases. Some art not only works as a background but also adds to certain feelings that the players are supposed to experience during the game.

Cute childish drawings warm your heart, sublime royal portraiture adds to the grandeur, horrific illustrations bring uneasiness. In  Amnesia Dark Descend , for example, the Portrait of Alexander of Brennenburg, a sadistic owner of the castle, changes depending on your level of sanity and takes a dreadful distorted form if the level drops. The same happens to other pictures. In  Amnesia: A Machine for Pigs , the walls of the mansion are decorated with unsettling art, too. Take a look:.

Hunger, insanity, crime by Antoine Joseph Wiertz. These grim paintings can be found in the  Silent Hill  series :. It must be interpreted literally and burned in order to follow the plot of the game.

Pay closer attention to the walls and sometimes you will find out more about the game world or its characters. If every game offered you a pages booklet that described the history of its universe, that would be probably quite boring, at least for some players. Why spending time and effort on writing a story guide if your audience is not going to read it?

After all, the games are meant to be played, not read about. Portal 2  is a great example of that: the drawings on the wall left by Doug Rattmann gradually tell the player about his life and the events that happened at Aperture Science. Pure storytelling in action. If you miss this type of artwork, your walkthrough might be seriously compromised. Different pictures can be part of a puzzle containing a code to a secret door, a hint at what will happen next to get you prepared, or a direct goal of your quest.

Remember the painting in SIlent Hill 3? Turning into a painting is also one of the game mechanics which helps Link solve various puzzles. In  Men of Medan,  marine artworks trigger some visions that warn the player about possible futures which may or may not occur depending on the choices made. In  Castlevania: Portrait of Ruin , paintings found in the castle are used as portals to different locations.

Paintings are also a perfect cover for bonus items and secrets. For example, in  Wolfenstein: The Old Blood , you can find two secret items in a room behind the portrait of King Otto in the library though it will require a key which can also be found in the library under another painting.

The stock is finite but quite large. Your collection can be then viewed in Villa Auditore with little notes about each painting. You can also decorate your houses in  Sims  and  Minecraft. The latter features paintings by Kristoffer Zetterstrand who adapted different images and classic paintings to the pixelated style of the game. Some of them refer to other games like Grim Fandango.

Connoisseurs of Impressionism can find something familiar in  BioShock Infinite  when walking along the streets in Paris. Some of the scenes, if examined closely, can strongly remind of works by Édouard Manet and Paul Cézanne. Some works by famous Romantic painters find their reflection in another game,  Bloodborne. The sinister and sublime world of Bloodborne feels to be heavily inspired by the eerie art of Caspar David Friedrich and Zdzisław Beksiński.

Check it out  here. Den digitala duken: Intervju med Kristoffer Zetterstrand. The Summoner, 70x80cm, Kristoffer Zetterstrand När du kring spelade dataspelet Counterstrike så upptäckte du en ny motivkrets i den digitala världen.

Men varför blev de oljemålningar av motiven och inte digitala verk? Händer det något speciellt när man överför en digital bild till en duk? För mig är det fysiska materialet i måleriet centralt för det jag håller på med. En digital skärm eller print kan visa en intressant bild, men när jag själv arbetar så är själva måleridelen av processen det absolut viktigaste.

Jag tänker på det som att jag översätter en bild till måleri.

8 Comment

  • Urvalet kan man inte heller klaga på. The tiler, Dino Edström, from the stone specialists Bror Törner, will be on-site. Har du funderat på vad den resan gör för upplevelsen av konstverket, om kontexten förändrar innebörden? Men tänk om den måleriska epiken kunde bli lika djärv eller satt ur spel som bilderna är mångbottnade. Det lilla galleriet som man har haft till sitt förfogande har också gjort att man tvingats välja lagom stora verk och därmed skapat en intim utställning med en bra balans och dialog mellan verken. Jag tolkar dock den aktuella utställningen som ett hälsosamt rymningsförsök som måste göras för att utveckla bildspråket. Ballerina Baby Showers.
  • Bridal Show. Prissumman är ett personligt stipendium på 50 kronor. Find this Pin and more on Hats by Zeng Dan. Målningen blir en labyrint, svår att ta sig ut ur. Mel Martinez. Min passion är att måla. Destiny's Child.
  • Du bygger upp dina tavlor i 3D i datorn innan du överför dem till en duk. Den virtuella kameran som jag sedan använder mig av i det virtuella rummet, den utgör själva blicken. Earlier, Zetterstrand has borrowed pixel-graphics from computer games for his paintings. Det verkar faktiskt inte som att någon värld är den verkliga i nuläget. Det har också varit mycket tal och renässans. Detta gör han knappast för att vara originell eller av brist på sysselsättning. Boho Wedding Dress.
  • Hans spelrelaterade alster syns nästan överallt, oavsett om betraktaren är medveten om det eller inte…. Jag skulpterar arkitekturen, landskapet o. Foto: Stig Lodén. Trots att Kristoffer har kunnat jobba med sin konst på heltid sedan har han fortfarande inte satt upp något slutligt mål för sig själv. Från  www. Achei engraçado e decidi pintar a fotografia só pela piada … agora está a ficar estranho… Da última vez que contei já havia mais de 40 fotografias.
  • Virveln är också tänkt att anspela på Mieåns vatten som flyter på andra sidan vägen. Det nya konstverket som invigdes i Karlshamn i dag föreställer en vattenvirvel inspirerad av Mieån precis i närheten av byggnaden. Wedding Album. Var finns den här bakgården i Delft? Jag tar ut plan ur målningen så att det blir som kulisser som jag sedan sätter in i min 3D-värld.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google