Erotic

Erotiska förödmjukande idéer

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

kvinnor stora naturliga bröst
förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

förödmjukande idéer erotiska

När folk vädjar om att humanitet skall visas människor med sexuella avvikelser, så är det i allmänhet de homosexuella som avses. I själva verket är denna grupp bäst ställd av de erotiska särlingarna. De har en stor opinion på sin sida. Då och då agiteras i press och böcker för deras rättigheter. De har klubbar där de kan träffa likasinnade. Och det finns ingen lag i vårt land, som förbjuder dem att idka könsumgänge. Andra grupper av de sexuellt annorlunda saknar dessa förmåner, och de är i strafflagen förbjudna att tillfredsställa sin könsdrift.

Jag tänker t. Denna bok är ett försvar för de erotiska minoriteterna. Den vänder sig mot tre typer av förutfattade meningar, nämligen Personer med sexuella avvikelser har sämre mänskliga kvaliteter än andra.

Man kunde tycka att det är onödigt att slåss mot en så antikverad fördom, inte ens psykiatrikerna kallar dem ju längre "psykopater". Läs Henning Pallesens debattbok om de homosexuella, "De avvikande", och ni skall finna hur utbredd denna fördom fortfarande är.

Sexuella avvikelser är psykopatologiska fenomen. Det är inte så konstigt att vanligt folk hyser denna fördom, psykiatrikerna gör det själva. Psykiatrikerna propagerar för denna värdering med invecklade verbala taskspelarkonster. För den som till äventyrs tror att psykiatrikerna har en vetenskaplig inställning till dessa frågor, kan det vara intressant att notera, att de nästan i varje punkt imiterar teologernas och juristernas uppfattning om vilka sexbeteenden som är syndiga resp.

De sexuellt avvikande skall inte hjälpas till sexuell njutning. Ofta motiveras denna oginhet med att avvikelserna är sjukdomsyttringar. Detta är absurt. Att en patologisk process skapar en njutningsmöjlighet kan ju inte i och för sig vara någon anledning för oss att göra livet trist för dessa människor. Även om optimism kan vara ett symptom på en hjärntumör, så gör vi inte sura miner då vi nalkas en sådan patient eller förbjuder honom att låna Falstaff Fakir från sjukhusbiblioteket.

Man anför ibland att samhället tar skada om man hjälper de "perversa" till sexuell lycka. De argument man brukar anföra -- som alla är synnerligen spekulativa -- tar jag upp till granskning i ett särskilt kapitel. Att de "perversa" själva skulle få lida om man hjälpte dem att förverkliga deras sexuella drömmar är förmodligen rent nonsens.

Den "perverses" enda problem är enligt Kinsey , som hann med att intervjua åtskilliga, hur omgivningen skall ställa sig. Att vi vägrar att hjälpa de avvikande att tillfredsställa sin könsdrift beror på våra sociala konventioner och inte på omsorg om deras bästa.

Jag har i ett särskilt kapitel lagt fram en del reformförslag, som skulle kunna hjälpa de erotiska minoriteterna att realisera sin lycka. Boken innehåller rätt många fakta om och exemplifikationer av sexuella minoritetsbeteenden -- onödigt mycket kan man tycka i en debattbok av det här formatet. Jag har emellertid goda skäl. För det första har det aldrig tidigare existerat någon populär framställning på svenska i detta ämne.

För det andra är folk häpnadsväckande okunniga om vilka sexuella beteenden som existerar. För det tredje hyser jag den utopistiska? För att komma åt fördomar räcker det inte med torra kunskaper. Det krävs förståelse och inlevelse, insikt om att de ytligt sett avvikande individerna tillfredsställer behov, som inte är väsensskilda från dem vi själva hyser -- att de som en följd av omständigheter, som vi inte känner till, kanske speciella inlärningsförhållanden, fått sin behovstillfredsställelse knuten till vissa yttre stimuli.

För att häva myten om de "perversa" njutningarnas låga och tarvliga karaktär skall jag ge några stickprov på de inre upplevelser, som kan förmedlas av "perversa" handlingar. Ofta ligger dessa på ett sublimt andligt plan. Beteenden som nu kallas sedlighetsförbrytelser kan tillfredsställa samma elementära mänskliga behov som religiösa kulthandlingar.

Trots grymma lagar och trots medmänniskors brist på generositet, har den sexuellt handikappade vissa möjligheter att tillfredsställa sin könsdrift. Jag skall försöka redogöra för de möjligheter som ändå står till buds och de kryphål, som vår sexuallagstiftning lämnar. Människor har genom tiderna använt termen "perversitet" om de mest skilda företeelser.

I allmänhet är det dock mänskliga behov , som fått denna giftetikett på sig. Att en individ är "pervers" innebär som regel, att han har förmåga att uppleva lust i ett visst sammanhang. Den som är mån om sina medmänniskors lycka borde alltså gilla och uppmuntra "perversiteter". Så sker emellertid sällan, och det är denna selektiva lyckofientlighet, som är ämnet för min framställning. Avogheten mot den "perversa" glädjen har troligen många orsaker av emotionell och teoretisk karaktär, och jag skall försöka peka på några av dem.

Förmånen att njuta, känna lust , är gemensam för alla människor. Antingen vi kallar oss asketer eller sybariter förser vi oss alla oupphörligen med smådoser av lust. Vi har också allesamman behov drifter. Tillfredsställandet av ett behov skapar ofta lustkänslor, men behöver inte göra det, vilket är fallet med vissa tvångsneurotiska handlingar, som enbart skänker aktören obehag.

Att avstå från ett behov är däremot alltid förenat med olust. Är denna olust intensiv talar man om tvång. Nikotinisten har t. Exhibitionisterna straffas för detta, men nikotinisterna går fria, trots att de förstör atmosfären i alla lokaler där de vistas. Ett misstag, som folk ofta gör, är att tro att en handling är egoistisk därför att den tillfredsställer behov eller skapar lustkänslor hos agenten. Den altruistiska behovstillfredsställelsen ger ofta de största lustkänslorna.

Trots inlärningspsykologins framstående insatser vet vi fortfarande inte mycket om hur våra behov uppkommer och hur arv och miljö därvid samspelar. Att sexualdriften får en viss inriktning, dvs. Det regelbundna upprepandet av en handling tycks ofta vara tillräckligt för att konstituera ett behov. Munkarna avstår från lekamliga behov men skapar sig nya genom sina ceremoniella vanor.

Det sexuella behovet hos många kvinnor har säkert uppkommit genom vana snarare än förförelse, även om många män föredrar att tro motsatsen. Homosexuella böjelser anses av våra lagstiftare kunna uppkomma genom förförelse. Att vi människor då och då får uppleva rejäla lustkänslor, gör att vi kan uthärda vår misär här på jorden.

Ändå har det alltid uppträtt predikanter och moralister, som inbillat människorna, att det är syndigt att tillfredsställa behov. Fastän det inte alltid utsägs i förkunnelsen så står det klart, att det i allmänhet är de sexuella glädjeämnena, som man vill åt. Kulinariska och andra behov har mera sällan drabbats av moralisternas vrede, och t. De mest elakartade av alla läror är de kvietistiska, som anser att behoven över huvud taget är av ondo och bör utrotas.

Enligt traditionell kristen moral bör man försaka sina egna behov, om de ej är religiösa, och tillfredsställa andras, för så vitt de ej är sexuella. Under talet ansåg många tyska filosofer, att en handling blev moraliskt suspekt så snart den skänkte lycka åt den handlande. De engelska hedonisterna å andra sidan uppställde lusten som det enda rätta ändamålet för mänskliga handlingar.

De filosofer, som predikade denna lära, Bentham, Mill och Spencer, var samtliga i sexuellt hänseende renlevnadsmän. Eftersom de levde under den viktorianska epoken ligger det ingen inkonsekvens i detta, ty de delade den tidens medicinska vidskepelse -- att ryggmärgen förtvinade av skörlevnad.

Om dessa bigotta hedonister levat i vår tid, hade de säkert gillat Biografbyråns beslut att skydda oss mot den mentalhygieniska vådan av filmad erotik. Den tidige Freud trodde att man blev förgiftad av endokrina substanser, om man avstod från att tillfredsställa sexuella behov, och att denna förgiftning bl.

Han levde emellertid i en kulturmiljö, som till lika delar bestod av tysk moralfilosofi och kristet pryderi, och därför vågade han t.

Psykoanalytikerna anser fortfarande att det är skadligt med abstinens fast på andra grunder. Den överdrivet asketiska attityden hos många psykoneurotiker, t. Jag har glädjande nog hört talas om fall där psykoanalytiker uppmuntrat patienter till homosexualitet, men det har ännu aldrig inträffat att en exhibitionist fått motsvarande rekommendation av sin doktor.

Vi lever i Västerlandet f. Människans profana behov, hennes lust och olust, står i förgrunden hos våra dagars politiker, åtminstone i deras officiella uttalanden.

Våra sociala anordningar syftar inte längre till att behaga predikanter och gudar utan till att åstadkomma drägliga förhållanden för individen i samhället. De utredningar, som föregriper våra samhällsreformer, har karaktären av kollektiva lyckokalkyler, i varje fall formellt sett. Det moderna välfärdssamhället nöjer sig inte med att bara skapa de materiella förutsättningarna för tillfredsställandet av olika redan existerande behov, utan beflitar sig även om att skapa nya behov genom reklamen.

Dessa behov är dock illusoriska och skänker inte någon verklig glädje åt andra än profitörerna. Huvudparten av de religiösa förkunnarna i Västerlandet har anpassat sin förkunnelse efter tidens värderingar, och den kristne guden har blivit den sekulariserade samhällsmoralens yppersta väktare.

Det är egentligen endast vissa ytterlighetsgrupper, pietistiska sekter och s. Talesmän för heliga principer får tillgripa en alltmer invecklad demagogi för att vinna anhängare. Det finns egentligen bara en princip, som på allvar konkurrerar med lustprincipen, och det är rättviseprincipen. Inte ens på sexuallivets område har man kunnat hindra att välfärdsmoralen gjort intrång. Vi anser numera i vårt land att könsumgänge bör användas som njutningsmedel.

Det har gått Så långt att staten finansierar inrättningar, som talar om för folk hur de skall bära sig åt för att njuta maximalt av ett samlag. Man propagerar också för någonting, som kallas sexualhygien, och det händer t. Vår omsorg om nästans välfärd har alltså även sträckt sig till de sexuella behoven, och det hjälper inte att svartrockarna rasar i sina predikstolar eller att vitrockarna inlägger sitt veto hos regeringen. Det är helt i tidens anda när en ung kvinna nyligen skrev en bok, där hon uppmanade flickorna att ligga med sina pojkkamrater som en väntjänst.

På ett område har det emellertid skett en eftersläpning i vår humanisering. Det gäller vår inställning till de sexuella "perversiteterna". Här har de gamla moralisternas grymhet konserverats på ett egendomligt sätt. Så snart "perversa" önskemål kommer på tal är vi inte längre intresserade av att hjälpa våra medmänniskor.

Därför att de sexuella behoven ibland fixeras till vissa föremål och ceremonier, anser vi oss böra tvinga människor med dessa behov till total abstinens. Vi har lagar som förbjuder t.

3 Comment

  • En ordentlig klick glidmedel på pluggen och säger åt honom att sätta sig grensle över stolen. Men jag insåg snabbt att jag var primärt dominant, inte undergiven men dock masochist. Genom dylika rituella tabubrott sökte man bl. Barnet får slickepinnar och en kroppslig ömhet som det gått miste om hemma. Mannen gnyr och jag inser att hon inte har släppt greppet om testiklarna och kramperna som rullat genom hennes kropp kanske har gjort lika ont på honom som de varit sköna för henne. Den tycks också lyckas bra, ty man finner aldrig några erigerade manslemmar i deras publikationer.
  • För många är blottandet den enda utvägen till en adekvat utlösning av den driftsmässiga energin. Andra gånger drömmer han om att uppträda naken på en scen inför en stor och blandad publik. För att förvissa mig om att jag inte brottas med ett gammalt moralspöke, har jag intervjuat ett antal studenter vid Stockholms universitet. Då han endast tagit med sådana incestare som genomgått rättspsykiatrisk undersökning är materialet inte helt representativt, och det är givet att psykiska abnormiteter av olika slag måste bli överrepresenterade. Min kuk är stenhård mot hennes skinkor och ryggslut.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google