BDSM

Vuxenkompetens aktivitaten

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

kvinnor stora naturliga bröst
aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

aktivitaten vuxenkompetens

Att erbjuda en meningsfull, stimulerande och lärande fritidsverksamhet är oerhört viktigt. Som rektor på Visättraskolan har jag förmånen att få arbeta med ett fantastiskt gäng som dagligen gör sitt yttersta för att erbjuda just detta till våra elever.

Den dagliga verksamheten leds av Pelin Celepli som är fritidsansvarig, en del i ledningsgruppen på Visättraskolan och from 1 juni närmaste chef för personalen som arbetar på Visättraskolans fritidshem. Jag är oerhört stolt över det arbete som pågår i vår fritidsverksamhet, och mycket handlar det om att vi på Visättraskolan har en stabil personalgrupp som har arbetat ihop under många år.

Man har lärt känna varandras styrkor, och utvecklingsmöjligheter och man har lärt sig att utifrån det använda verksamhetens resurser på det absolut bästa sättet. I elevenkäten i början på året fick fritidsverksamheten fantastiska siffror. Siffror som visar på att eleverna är nöjda med fritidshemmet på Visättraskolan. Här kommer ännu ett gästinlägg av Pelin Celepli. I ett tidigare inlägg har hon berättat om sin roll som just fritidsansvarig. I detta inlägg vill jag berätta om de aktiviteter vi har på Visättraskolans fritidshem och hur dessa är kopplade till läroplanen.

Av Skolinspektionens kvalitetsgranskning av fritidshemmen framgår det att fritidshemsverksamheten mestadels består av den fria leken. Fritidshemmet anses vara den del som ombesörjer barntillsyn av verksamheten, då de flesta fritidshem saknar förutsättningar för att erbjuda en verksamhet där fokus ligger på kvalité och utveckling. Visättraskolans fritidshem strävar ständigt efter att vara progressivt. Personalen får förutsättningar i form av planeringstid, gemenssamma pedagogiska diskussioner och möjligheten till att reflektera över sina insatser.

Det i sin tur bidrar till en verksamhet där barnens behov och intressen står i centrum. På Visättraskolan erbjuder vi alltid vuxenledda aktiviteter utifrån varierande teman. Samtidigt värnar vi om den fria leken som är väsentlig för barnens utveckling. Det är frivilligt att delta på aktiviteterna, men personalen försöker alltid stötta barnen i valet av de olika aktiviteterna. De skapar förutsättningar för spontana lekar, där eleverna får träna på att samverka och finna nya intressen.

Aktiviteterna är upplagda efter barnens önskemål, vuxenkompetensen samt kopplade till läroplanen. Fritidshemmet styrs av olika styrdokument så som Skollagen, Läroplanen, Lgr11 och Allmänna råd för fritidshem. Fritidshemmets verksamhetsplan utformas utifrån dessa styrdokument.

Planen är en del av det systematiska kvalitetsarbetet som utvärderas och revideras kontinuerligt av utvecklingsgruppen för fritids. Personalen arbetar kontinuerligt med verksamhetsplanens innehåll. En gång i månaden går vi igenom planen på arbetslagmötet där vi diskuterar våra mål, vad som fungerat bra och mindre bra samt vad som ska vidareutvecklas?

På så sätt hoppas vi på att få en tydligare bild av uppsatta mål. För att sedan vidareutveckla verksamhetens mål som skall uppnås. Detta ska ske genom att undervisningen tar sin utgångspunkt i elevernas behov, intressen och erfarenheter, men också att eleverna kontinuerligt utmanas ytterligare genom att de inspireras till nya upptäckter.

Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, reviderat , s För oss är vikten av en meningsfull och varierad fritid, en verksamhet där barnen tycker att det är roligt att delta. Barnen erbjuds varierande aktiviteter som är individ- och gruppanpassande. Nytt för i år är att vi arbetar tematiskt där aktiviteterna på fritids kopplas till skilda teman. Personalen skriver pedagogiska planeringar för att synliggöra verksamhetens mål. Målsättningen är fortsätta att utveckla och införliva temaarbetet i den dagliga verksamheten till nästa läsår.

Inlagd av Visättraskolan i bloggen Kugghjulet. Tummen upp för Pelin och övrig fritidspersonal.. Rebecka Holm. Jag är så stolt över att kunna skryta med att jag arbetar på en skola med en sådan fantastiskt bra fritidsverksamhet! Henrik Bartoldsson. Ni är bäst Pelin och Co?? Jättebra inlägg? Jörgen Lif. Klockrent Pelin, vi har kämpat länge och det lönar sig. Tack Jörgen! Jag är stolt över den verksamhet vi har idag. Vi har kämpat och lyckats!

Tack vare en engagerad personalgrupp och en målinriktad rektor kommer vi fortsätta att utvecklas. Barbro Hanson. Flaggan i topp för Bästa Pelin, med sitt Finaste stjärngäng!? Med kompetens och målmedvetenhet erbjuder ni lustfyllda och utvecklande aktiviteter Trygghet fritids Lärande fritids Inflytande fritids Nöjdhet fritids 9,4 9,2 9,4 9,5   Här kommer ännu ett gästinlägg av Pelin Celepli.

Vikten av organiserade aktiviteter samt fria leken på fritids På Visättraskolan erbjuder vi alltid vuxenledda aktiviteter utifrån varierande teman. Läroplan- verksamhetens mål Fritidshemmet styrs av olika styrdokument så som Skollagen, Läroplanen, Lgr11 och Allmänna råd för fritidshem. Dela det här: Facebook E-post Skriv ut Twitter. Kommentarer 14 Gilla inlägget 6 E-posta inlägget. Dorota Tummen upp för Pelin och övrig fritidspersonal.. Pelin Tack Dorota! Sandra Grymt Pelin och bästa fritidsgänget??

Pelin Tack Sandra! Rebecka Holm Jag är så stolt över att kunna skryta med att jag arbetar på en skola med en sådan fantastiskt bra fritidsverksamhet! Pelin Tack Rebecka! Pelin Tack Henrik! Rabia Ni är bäst Pelin och Co??

Pelin Tack Rabia! Jörgen Lif Klockrent Pelin, vi har kämpat länge och det lönar sig. Pelin Tack Jörgen! Pelin Tack Barbro! Kommentera E-postadress publiceras inte. Skicka till e-postadress Ditt namn Din e-postadress Avbryt Ditt meddelande skickades inte - kontrollera din e-postadress!

Tyvärr, din blogg kan inte dela inlägg via e-post.

6 Comment

  • Sök Sök. Henrik Bartoldsson. Händerna är tunnare och mera finlemmade än hos personer son inte har OI, och handens greppöppning kan vara minskad. Små barn får därför tidigt ståskal och gåstol om de ej själva har förmåga att ställa sig upp eller förflytta sig i vertikal position. Hjälpmedelsbehovet bedöms vara stort och konstant men inte statiskt varför kontakten med hjälpmedelsordinatör ofta är tät och tidskrävande. För att sedan vidareutveckla verksamhetens mål som skall uppnås.
  • En sammanställning av de tre första behandlade patienterna visar mycket goda resultat i form av minskade skelettsmärtor, förbättrat allmäntillstånd och minskning av rappotrerade frakturer samt förbättrad bentäthet och minskad benomsättning. Bassängträning är en behandlingsmetod som är mycket lämplig för barn med OI och bör introduceras redan när barnen är små. Ibland kan man i emaljen se vita fläckar, som saknar praktisk betydelse. Sandra Grymt Pelin och bästa fritidsgänget?? Tydliga tecken är att barnet har en sparsammare spontanmotorik initialt, att de betydligt senare uppnår : huvudkontroll, lär sig att vända, sitta, sätta sig upp och att förflytta sig på golv. T eamet bildades i ett samarbete mellan barnmedicinkliniken Karolinska Sjukhuset, barnkirurgkliniken S:t Görans sjukhus dessa ingår nu i Astrid Lindgrens Barnsjukhus och barnortopedkliniken Akademiska Barnsjukhuset Uppsala. Det i sin tur bidrar till en verksamhet där barnens behov och intressen står i centrum.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google