Anal

Håriga muskel män

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

kvinnor stora naturliga bröst
män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

män håriga muskel

Kvinnors föreställningar om den egna kroppen är ett välstuderat område medan motsvaradestudier om manliga uppfattningar är mindre vanliga. Utifrån denna iakttagelse väcktes intressetför studien.

Syfte: Syftet med denna studie är att utifrån ett sociokulturellt perspektiv belysa hurunga män talar om den manliga kroppen samt uppmärksamma normer, vad som underdiskussionerna framstår som sanningar i de unga männens verklighet.

Teoretisk referensram: Studien har sin teoretiska utgångspunkt i sociokulturellt perspektiv. Det vill säga att individerformas och får kunskap utifrån den kultur de befinner sig i. Metod: Den kvalitativa empiriinsamlingen genomfördes med stöd utifrån diskursanalys och avsåg att uppmärksamma desanningar, diskurser som framträder under diskussion med unga män kring den manliga kroppen. Resultat: Av studien framkommer det att den manliga normen innefattar att vara kroppsmässigtstor och utstråla självsäkerhet, en norm de unga männen menar att få når upp till.

Var föreställningar och normer om den manliga kroppen uppstår visar sig främst vara via media. Vidare visar resultatet att diskurser för hur en man bör se ut och vara varierar beroende på socialkontext. Women's perceptions of their own body is an well-studied area. On the contrary, similar studieson men are not as common. This interesting observation laid a foundation for this study. Purpose: The purpose of this study is to illustrate how young men talk about the male body froma socio-cultural perspective, with attention to the standards that appear as truths in the youngmen's reality during discussions.

Theoretical framework: The study is based upon a sociocultural perspective, meaning that individuals are shaped and learn from their culturalsurroundings. Method: By discourse analysis, quality based empirical data was collected. Theprimary purpose was to observe and learn about how young men see and talk about men's bodies. Result: The study reveals, by looking at the perception among young men, that a man shouldhave a big, muscular body and act with a great self confidence.

A standard few men live up to, participants of the focus groups think. The expectations and perceptions are created mainlythrough media. Furthermore, the study shows that it also depends on the men's social context. Itis also evident that within a specific context, several different discourses can exist about whatshould be seen as "normal" and that it can change as the years pass by. DiVA diva-portal. Please wait English Svenska Norsk.

Cite Export. Permanent link. Citation style. More styles. More languages. Output format. Create Close. The number of downloads is the sum of all downloads of full texts. It may include eg previous versions that are now no longer available. Altmetric score. About DiVA Portal. About the DiVA Consortium. DiVA Logotyp.

3 Comment

  • Arab , Björn , Hårig. Utifrån denna iakttagelse väcktes intressetför studien. Muslimsk byggman vid utsidan av Ranch. This interesting observation laid a foundation for this study. Populär Ny Lång. Hårig hund som ser lämnad och att visa hans tunga, medan gå på äng.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google