Anal

Vuxen dvd-flampunkt

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

kvinnor stora naturliga bröst
dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

dvd-flampunkt vuxen

Jordens räddare eller skurkar? Folk som väljer miljövänliga bilar är inte nödvändigtvis goda människor. I stället är de i större grad än andra elaka, lögnaktiga och skurkaktiga, visar en kanadensisk undersökning. Bilköpare som väljer gröna alternativ anser sig stå över de vanliga moraliska regler som andra människor lever efter. Undersökningens resultat förvånar mig inte alls, säger Robert Collin.

Det enklaste är ju att titta på alla som köpt etanolbilar, men som tankar bensin så fort det blir ett par öre billigare att köra fossilt. Visst är utsläppsrätter och liknande rena avlatsbreven. Många är t. Det vet jag av erfarenhet som biltestare. Aftonbladets artiklar visade också att de som köper miljöbil ofta gör det pga de ekonomiska fördelar det ger, inte pga vinster för miljön. Miljömupparna har inte råd att köpa dem eller är för teknikfientliga?

Den som har råd att köpa en ny bil gör naturligtvis ett smart val. Så har det nog alltid varit. Och ju mer pengar sesto smartare valmöjligheter.

Status, miljö, bekvämlighet, andrahandsvärde… skit samma. Om man har tid att välja så blir det naturligtvis ett väl genomtänkt val för stunden. Färgen kan ju också spela en roll. Från och med år kommer den helt ha ersatt svavelhaltig diesel inom hela EU området.

Redan nu finns svavelfri europadiesel på marknaden och är standardkvalité i våra nordiska grannländer. I ett livscykelperspektiv har den lägre miljöpåverkan och är ett bättre miljöalternativ än den svenska MK1-dieseln.

Jag kan bara tolka det som biobranschen åter igen har ett grepp om politikerna. Jag tankade min bensinbil med etanol istället. Det funkade ganska bra. Och det var ordentligt mycket billigare ett tag. Underskatta inte snålheten som mänsklig drivkraft. Och så var det ju det här med e85 kontra matproduktion och brasiliansk regnskog. Framtidens bil blir en Dieselbil.

Jo hårdare krav på utsläpp. Euro 5 emissions standards for cars. Samma för Lastbilar , Motor utvecklingen går fort. Tyskarna ställer högre krav.

Magnus problemet är ju att definitionen av vad som är miljövänligt inte tycks vara definierat och bevisat. Vilket sanslöst svammel och mytspridande!

Dessutom fuskar och stjäl de i större utsträckning än andra. Men det är väl den nivån på vetenskap som gillas här har jag förstått. Jag lovar att jag skulle kunna komma fram till precis samma resultat om jag närmare studerade maggies intresseklubb. Jan E Du tycks ha missat att Jonny refererar till ett referat om en forskningsrapport i Aftonbladet, budbäraren. Skjut på den istället. Undanträngande av bättre alternativ macklagen , cancerogena aldehyder, högre förbrukning… när skall folk förstå att E85 gjort mer skada än nytta?

Inget annat. Nu börjar det hända grejer. Biogas, diesel, hybrid, vätgas? Men den verkliga nyttan verkar ha varit att besninen ifrågasätts. TCS lever för att förmedla sådana här budskap. Då får man se till att stå för innehållet också, eller lägga ner. Det är ett alternativ. Första steget mot vätgas eller något helt rent bränsle. Magnus Det var inget svar på frågan. Jag menar naturligtvis rent utsläppsmässigt. Det  jag skrev i 12 var främsta anledningen till att jag själv körde på e85 nu funkar det inte i min nya bil.

Jag trodde att vi skulle få svensk e85 produktion, vilket skullle vara ett steg mot att bryta upp oljeberoendet men nu verkar det inte bli så.

Men jag har faktiskt inte skrivit att e85 är renare än bensin, så jag tänker inte försöka bevisa det Att vara klimatskeptiker, kärnkraftsivrare och negativ till vindkraft innebär inte att man inte vill hushålla med jordens ändliga resurser. Därför kör jag elhybridbil, installerar bergvärme, sopsorterar osv. Av denna tråd att dömma verkar det som många klimatskeptiker har en anna uppfattning. Det vore sorgligt om jag har rätt i den frågan.

Vad anser Jonny som kastade in den här brandfacklan? Nog ligger det mycket i det som refereras i Aftonbladets artikel, och saken har alltså undersökts seriöst innan den hamnade där. Och jag tycker inte det är det minsta förvånande. Det formligen kryllar av självrättfärdiga och skenheliga människor som vill se sig själva som finare än andra, men menar att deras präktighet skall betalas och genomföras någon annanstans och av andra.

Men som gärna ägnar sig åt symbolhandlingar så länge dessa inte kostar ngt. Ja, inte sällan menar de att dessa symbolhandlingar också borde ge en dusör ….

Vikelt är mest miljövänligt? La bb ibia — skulle det vara förstås! Någon nämnde att vätgas är framtiden för transporter. Kanske så! Men dagens vätgasbilar drar i praktiken  fem? Skälet till det är att kommersiell vätgas framställs idag genom krackning av någon petroleumprodukt. Oftast naturgas. Naturgasen är fossil och vätgaskrackningen energikrävande. Rale För några år sedan var jag på en företagspresentation av Morphic, som bland annat sysslade med vätgasrelaterat.

Någon oförskämd person ur auditoriet ställde frågan om hur hög verkningsgraden var? Detta var uppenbarligen ingen rolig fråga, jag kommer inte ihåg exakt vad han svarade, men jämfört med eldrift var den löjligt låg. För att vätgas skall bli intressant måste energin som används för att tillverka gasen vara i stort sett gratis.

Det har varit tyst om vätgas på sista tiden, kanske är det inte så konstigt? Magnus 12 För oss i Skåne var fordonsgas det som tog fart på alternativen.

E85 ska inte ta åt sig äran då det är en politiskt påhitt. Fick ett samtal från en av de stora undersökningsföretagen om fordonsgas. Det var regeringen som hade gett i uppdrag att fråga om denna produkt.

Väldigt ledande frågor. Sen fanns det få alternativ att svara. Så hela undersökningen kändes onödig då de redan vet svaren. Jag blir bara trött. Det är Miljöpartiets fel tillsammans med socialdemokraterna   att  inte biogas-infrastrukturen kommit längre. De sa att biogas kan ersättas med naturgas. Alltså skulle gasdrift inte gynnas. Volvos Ford nedläggning av gasbilsutvecklingen gjorde inte saken bättre.

Nu har Volvo börjat med gasbilar igen. Du är inte speciellt skeptisk när du har medvind eller? Har du läst artikeln originalet. Hur många deltog i undersökningen. Hur valdes försökspersonerna ut? Kan du spjälka vatten med solljus så har du djäkligt billiga råvaror. Jag tror att det är målet, fast det inte finns ekonomi i tekniken ännu på många år. AB artikeln bygger på en avhandling, dvs en doktorands arbete mha av sin handledare. Detta är ingen globalt, av et FN-organ fastslagen sanning.

Men det var ett kul resultat, och ett som jag tror det ligger en del i och även är giltigt mer generellt. Vem som har skrivit arbetet som refereras i AB står utskrivet där. Eller hade du inte ens läs den?

0 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google