Anal

Wichita kollegialt sex

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kvinnor stora naturliga bröst
kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

kollegialt sex wichita

New Search. Zh-Tw Search results Showing to of 0. Bakgrund: Känsliga samtalsämnen är något som sjuksköterskan ofta kommer i kontakt med. Ett av dessa ämnen är övervikt, som är ett stort folkhälsoproblem. I samtalet med patienten är kommunikation en nyckelfaktor för att skapa god vård. Syfte: Syftet med studien är att utifrån aktuell vetenskaplig omvårdnadsforskning mellan åren , beskriva och analysera de strategier för hur sjuksköterskan hanterar känsliga samtal i mötet med vuxna överviktiga patienter.

Datamaterialet inkluderar 19 vetenskapliga artiklar som analyserades med en kvalitativ ansats i en metaanalys. Resultat: Metaanalysen visar på att övervikt är ett känsligt ämne som är svårt för sjuksköterskan att hantera. Det mest framträdande sättet för sjuksköterskan att hantera känsliga samtal är att helt och hållet undvika ämnet. När ämnet väl togs upp var de vanligaste strategierna för att initiera problemet att koppla an problemet med övervikt till en medicinsk diagnos, samt använda sig av kommunikativa redskap i form av mätvärden och journalanteckningar.

Det tycks också finnas en viss struktur för hur känsliga samtal genomförs. Diskussion: Frågan är vem som bär ansvaret för att möjliggöra att känsliga samtal lyfts upp i den utsträckningen det borde. Detta är viktigt för att kunna bryta den negativa trend som ses idag, där övervikt är ett ökande folkhälsoproblem. Implikationer för vården: Studien är tänkt att användas som ett hjälpmedel i vården för att medvetandegöra sjuksköterskor om vikten av att lyfta fram problemet med övervikt, samt att redovisa de arbetssätt och kommunikativa strategier sjuksköterskan kan använda sig av i hanteringen av känsliga samtal.

Känsliga samtal. This research analyzes the effectiveness of design elements like picture, text and color in aesthetic products advertisement; it compares advertisements in the two countries of Iran and Sweden.

Based on the causal research design, I analyze how a change in the design elements affects the opinion of consumers in Iran and Sweden about the ad.

This research emphasizes on three kinds of aesthetic Products including: jewelry, make up and clothing. The reason to choose the aesthetic products is because of their uniqueness comparing to other products which are to satisfy the psychological needs of the consumers. The Media that is analyzed here is visual advertisings like magazine, newspaper, billboards and posters.

Theoretical investigation was the data collection through secondary data; it was the library study, reading articles and books related to the subject of this research; the primary data collection was through my own experience of cultural differences and also interview with advertisers in both countries and the finally the experiment targeted to the consumers. To do the experiment, a number of females between Swedish and Iranian are chosen and they are asked to choose the ad which mostly attracts their attention.

Ads are wisely chosen and each of them analyzes the change in one of the design elements and its effectiveness in attracting the attention of the consumers. This research is started with the purpose of the research and the research problem, then I bring the theoretical insights, the research questions and their relevant hypothesis; finally I bring the methodology, the experiment and the interviews and in the end, I do a qualitative analysis of the results.

Based on the result of the research, picture and text are very competitive in attracting the attention of the consumers to the ad. Aesthetic product advertisement is more effective in both countries if there is a use of an endorser instead of the product image; endorsers are most likely to be celebrities, in the age of below 20 and from a mix of nationalities; ads are most likely to be colorful and use the Serif typefaces.

In designing the ads for the aesthetic products in Iran it is more effective to use the sex appeal while in Sweden it is more effective to use the slice of life appeal. Finally consumers in Iran are more attracted to the ad by the impression of the text concept comparing to Swedes. The keywords of this research are: Design, Advertising, Aesthetic products and Cultural investigation.

Cultural anthropology. Business and economics. Media and communication studies. Medie- och kommunikationsvetenskap. This thesis focuses on the blooming market of Chinese 20th Century Art. We find that the previous researches based on the collection of Western arts cannot explain the whole situation of Chinese 20th Century Art.

It has speculative character as an invest option in global art market. And some factors would affect the price changing in the auction activities. The result we get from our dataset presents that Chinese 20th Century Art is with high risks and high returns, which is quite different from the previous studies based on Western Artworks.

Regression analysis reveals that some factors do affect the rate of price changes. We find that young Chinese artists who born after achieve better sale results than older ones. Their artworks are always sold on high realized prices. In addition, the high price sale more often happened in the auction house of Hong Kong and the market of Chinese 20th Century Art is enlarging these years. The rate of price change is increasing by the sale year growing.

The prices of the artworks are growing higher and higher recently. However, the findings above just explain parts of the price increasing.

All the reasons for the price increasing are not clear in this thesis. Chinese 20th Century Art. Art Market. Art Investment. Undersökningen handlar om ledarskap och vad som kännetecknar ett pedagogiskt ledarskap både ur ett lärarperspektiv och ur ett elevperspektiv. Genom litteratur belyses olika ledarstilar, hur lärarrollen har förändrats samt definitioner av ett gott ledarskap. Studiens syfte är att ta reda på vad elev och lärare ansåg att ett gott ledarskap innefattar.

Detta gjordes genom kvalitativa intervjuer med lärare där de framhäver elev — lärare relationer, ämneskunskaper och hur intagandet av olika ledarskapsroller är essentiella delar i ledarskapet.

Ur elevernas synvinkel, genom en kvalitativ enkät, poängteras egenskaper så som snäll men lite sträng och omtänksamhet samt att en lärare ska vara bra på att förklara på olika sätt så att alla elever förstår vad som krävs av dem.

Önskvärt från elever är även en varierad undervisning där alla elevers olika inlärningsstilar kan gå till mötes och därigenom blir undervisningen inspirerande för eleverna. Vårt arbete ger en bild av åtgärdsprogrammets historik samt en översikt av forskning kringåtgärdsprogrammens betydelse för elever i behov av särskilt stöd. Vi lyfter även de olikaspecialpedagogiska perspektiven. Studien är av kvalitativ karaktär och vi har använt metodkombination av semistruktureradeintervjuer och dokumentforskning.

Vi har genomfört 15 intervjuer, fördelade på två rektorer,fem speciallärare, fyra klasslärare för skolår 3 samt fyra klasslärare för skolår 6. Dokumentforskningen omfattar 14 elevers åtgärdsprogram.

Vi har antagit en fenomenologisk ansats för vår studie och vi utgår från ett sociokulturelltperspektiv med dialogen i centrum. Resultatet visar på att det finns brister vad gäller uppföljning och utvärdering avåtgärdsprogram. Denna erfarenhet visar alla yrkeskategorier på. Detta kan även utläsas idokumentforskningen. Det visar sig också att de flesta åtgärderna är kategoriska och påindividnivå.

Detta kan även utläsas i dokumentforskningen. Syftet med följande studie är att undersöka hur specialpedagoger med handledning som yrkesutövning inom förskolan upprätthåller och utvecklar sin kompetens, samt hur specialpedagogernas arbetsledare ser på deras kompetensutveckling. Arbetet ger en översikt över aktuell forskning om handledning och kompetensutveckling. Med hjälp av kvalitativa intervjuer ville vi få svar på följande frågeställningar: Hur upprätthåller och vidareutvecklar sig specialpedagoger med handledning som yrkesutövning sin kompetens?

Sammanfattningsvis pekar resultaten på att både arbetsledare och specialpedagoger anser att handledning och kompetensutveckling är viktigt. Medan specialpedagogerna såg kompetensutvecklingen som vinning för dem, såg arbetsledarna det i ett vidare perspektiv. För arbetsledarna var det viktigt att specialpedagogernas kompetensutveckling gynnade både den enskilde personen men även verksamheten i stort. Denna uppsats har som syfte att undersöka hur några lärare ser på och använder det vidgade textbegreppet i svenskundervisningen på gymnasieskolan.

För att uppnå detta syfte formulerades tre frågeställningar som studien söker svar på. Dessa frågeställningar är: Hur uppfattar lärarna konceptet ett vidgat textbegrepp och vad uppfattar de själva som en text? Hur, när och varför arbetar lärarna med ljud- och bildbaserade medier? Vilka möjligheter och hinder upplever lärarna i Skolverkets mål om ett vidgat textbegrepp och generell mediekompetens i svenskundervisningen?

Genom semistrukturerade intervjuer undersöker studien sex svensklärare på en gymnasieskola i södra Sverige för att söka svar på frågeställningarna. Undersökningen pekar på att det finns mer att önska vad gäller såväl synen på text och uppfattning om vad en vidgad textsyn innebär. Medieundervisningen på den undersökta skolan skulle kunna utvecklas och lärarna behöver mer kunskaper om olika medier.

I jämförelse med tidigare studier i samma ämnesområde visar dock denna undersökning på en positiv utveckling. Lärarna i studien arbetar med fler medier och mer integrerat än vad lärarna i till exempel Olin-Schellers undersökning. Genom lärarnas svar kan det också konstateras att konceptet ett vidgat textbegrepp även behöver förankras djupare hos skolledning, kommun och stat för att lärarna ska kunna arbeta på ett sätt som gynnar elevernas mediekunskaper.

Syftet med vår studie är att undersöka hur en grupp kartläggare; specialpedagoger, talpedagoger, logopeder och psykologer uppfattar ansvariga pedagogers mottagande och intresse för den information som en kartläggning kan ge.

Det är vid själva överlämnandet som studiens fokus ligger. Studien ger en översikt av tidigare forskning om En skola för alla, kartläggning, åtgärdsprogram, bemötande lärandemiljö och organisation, interaktion och handledning. Genom att intervjua tretton kartläggare har vi sökt svar på vilka framgångsfaktorer som är viktiga för att skapa ett konstruktivt mottagande av kartläggningen; en utvecklande, interagerande arbetsprocess som leder kartläggningen till utveckling för den kartlagda eleven.

Studiens resultat pekar på att kunskapen och insikten om lärandet, bemötandet är avgörande för hur en organisation skall kunna skapa skolutveckling som leder till En skola föra alla. Kunskaper om olika förhållningssätt för att inte ha ett exkluderande förhållningssätt, där eleven ses som tärande utan ett inkluderande, där eleven ses som närande, visar studien är kärnan i En skola för alla som då genomsyras av en god lärandemiljö.

Studien visar också att det i och med överlämnandet av kartläggningen krävs planerad handledning från överlämnaren till mottagaren för att kartläggningens resultat ska leda till utveckling för eleven.

This work is designed to monitor developments in the relationship between teacher and student in the school environment, but also outside, from the s until today. The survey was based on four interviews with teachers in the same age, and based on their life stories. Their experiences range from student to novice teachers and a long working life until retirement.

In addition, all four children has a parent perspective. The following issues have been focused:                       1. What factors have been crucial in teaching elevrelationens development from the s up     to today? What positive and negative aspects of this development can be shown? These positive aspects of a more open school environment creates better relationships.

6 Comment

  • For data analysis, SPSS is used. Mauris nec odio ligula. Epidemiology of scapular fractures. It is about increasing the ability to create a rich customer experience. Det empiriska materialet har tematiserats genom att tillämpa analysformen tematisk analys, funna teman har därefter speglat strukturen i studiens olika delar. Written for both working tech coordinators and those preparing to enter the profession, this essential reference has been field-tested and validated to provide leaders with the information and resources they need to effectively manage school and district technology operations. Some predictors of a good outcome ODI were: being born in the EU, reporting no back pain at baseline, a high disposable income and a high educational level.
  • The focus is to understand the stereotyping of female in the parliament and how it affects its performance. Kindlund, Ellen. Rows per page. Hence, this study focuses more on supervised learning and reinforcement learning. Därmed blir det viktigt att hela tiden ta hänsyn till säkerheten för att kundernas upplevelse ska bli positiv och minnesvärd.
  • Based on the result of the research, picture and text are very competitive in attracting the attention of the consumers to the ad. Studiens resultat visade dock att rädslor och osäkerheter inte påverkar i lika hög utsträckning som de andra kontextuella faktorerna. The study is theoretically framed by a Foucauldian perspective historicizing of a present phenomenon, namely shadow education as well as curriculum theory. Således är vårt teoretiska ramverk lämpligt för att tolka hur barriärer som hindrar en synkron datatolkning mellan olika aktörer i organisationer belysts i tidigare litteratur, hur dessa barriärer kan överbryggas samt olika synsätt på kunskapen som ett regelrätt mått. Pengar är inte vad Nike Company strävar efter att omfamna för. Immersive Point-of-Audition Idrovo, René.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google