Anal

Vuxen film spoiler

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

kvinnor stora naturliga bröst
film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

film spoiler vuxen

Ett mycket svalt mottagande från de etablerade kritikerna, men även bland en stor del av övriga mediekritiker. Om vi går bakåt i tiden till , då The last Jedi släpptes så var det tvärtom. Media hyllade TLJ och tittarna sågade den. Så varför har det blivit ombytta roller nu? TROS är också mer actionfylld, mycket explosioner och en del fan-fiction, både positiv och negativ sådan. Det är en film som är mer som en alldaglig SciFi, än vad det är en film inom Star Wars universum. Men om man är en person som är det minsta insatt i historiken och aktivt använder sin hjärna, då blir det en platt och ganska tråkig film.

Jag är av den åsikten att de kritiker som gett TROS ett högt betyg och säger sig vara stora fans, de har på något sätt kopplat bort hjärnan och inte haft ett analytiskt tänkande när de sett filmen. De kritiker och tittare som delat ut höga betyg till TROS använder superlativ som "mästerlig, otrolig, fantastisk, underbar, hänförande", de skriver också att filmen är spännande, nervkittlande, hotfull, hoppfull, nostalgisk och att filmen är genomarbetad och har en helhet.

Kultur är subjektivt och smaken är som baken, men det är viktigt att som kritiker beskåda hela verket och ge en rättvis och analytisk bild av helheten. Visst, en viss charm finns kring The Phantom Menace, Attack of the Clones och Revenge of the Sith och om jag ska vara riktigt ärlig så fanns det saker i The Force Awakens som jag tyckte var intressant.

Vi hade Finn som fick en banbrytande bakgrundshistoria, han hade lyckats motstå hjärntvätten och personlighetsomvandlingen som The First Order tvingade på alla Stormtroopers för att göra dem mer eller mindre till slavar som inte ifrågasatte saker. Poe med sin smått tragiska historia om hans döda föräldrar som kämpade för rebellerna och när hans mamma dog så bestämde han sig för att bli en pilot och kämpa mot Imperiet. Rey var den karaktär som jag kände minst för, visst det fanns en bakgrundshistoria som kunde varit intressant om man förklarat mer tidigare.

För problemet med Rey var att hon redan efter några minuter visade sig kunna allt om allt. Kraften hit och kraften dit, det är fortfarande så att hon behövde lära sig saker och eftersom hon redan kunde allt så blev hon snabbt en tråkig och förutsägbar person. Sen fanns det andra problem med TFA som dog ner mitt helhetsintryck. Redan nu kan jag avslöja att jag tyckte att TROS var fruktansvärt dålig, lika dålig som TLJ, kanske till och med sämre och den var års största besvikelse.

Låt mig börja med att förklara vad jag faktiskt tyckte var bra med TROS. Detta är något som alla kritiker och tittare är överrens om, men för mig är det inget som genererar en massa bonuspoäng.

Vi har en film från Disney, som brukar göra ett väldigt bra jobb inom just ovanstående områden. Det är skillnad om man som kritiker tittar på en lågbudgetfilm och den uppfyller kriterierna ovan, då ska den filmen ha pluspoäng för man har lyckats göra något extra med det lilla man har.

Nu till det som var dåligt, eller rättare sagt horribelt med TROS. Är filmen då spännande, nervkittlande, nyskapande, mörk, men samtidigt fylld med hopp? Mitt svar är ett rungande NEJ! Alla huvudkaraktärer har den tjockaste plot-armor man kan tänka sig, det blir knappt ens farligt, detta eftersom man inom loppet av sekunder inser var allt kommer landa.

Särskilt mörkt är det inte heller, visst J. J gör värsta desperata grejen och från ingenstans trollar han fram Palpatine och lättlurade, lättimponerade kritiker jublar och säger att det var den störta plot-twisten de någonsin sett, Zzzzzzzzz. Efter TFA och TLJ vet vi tittare att Rey är ostoppbar, hon är inte bad ass, hon är bara vad vi nördar kallar OP och hon borde ha blivit nerfad ytterligare ett nördlingo , i TLJ, men istället gjorde man henne ännu mäktigare. Vi kan sitta och snacka feminism dagen lång, men sanningen är att Kennedy tryckte på och ville ha en stark och någorlunda självständig kvinnlig karaktär, men det är skillnad på stark, självständig och fullständigt övermäktig utan närmare förklaring.

Ett annat problem som är ganska uppenbart är att Disneys Star Wars, under ledning av Kathleen Kennedy, faktiskt inte haft någon ledning. Istället för ett tydligt ramverk för vad de tre filmerna skulle kretsa kring, eller innehålla så har man i princip fått tre mer eller mindre fristående filmer.

J hade lagt fram. J igen. Troligen var det så att han var sur på Rian och gjorde samma sak som han gjorde, nämligen struntade i vad Rian hade lagt fram med TLJ och när man sysslar med sådana sandlådefasoner så är det alltid tittaren som drabbas i slutändan.

Det som händer när olika regissörer och manusförfattare vill sätta sin egen prägel i en uppföljare är att många saker i TLJ och TROS fullständigt motsades vad som hänt i tidigare filmer. Flera saker som hänt i TLJ bara försvinner i J.

J att strunta i och det gör att tittare som investerat tid åt att använda sin hjärna lämnas förvirrade och undrande över vad det är som händer. Nedan följer några tankar på saker som jag tyckte var ologiska och förstörde filmen som helhet.

Om man åtminstone hade gjort ett försök att förklara hur Palpatine klarade sig, men nej. Allt vi får höra är "The dark side of the Force is a pathway to many abilities, some concidered to be unnatural". Visst, kraften är något fantastiskt, men till skillnad från Rey så var aldrig kejsaren gudalik.

Jag finner det inte särskilt trovärdigt att han skulle ha överlevt, vi pratar om en sorts kärnreaktor som ger Dödstjärnan all sin energi. När jag säger det, då blir vissa människor upprörda och börjar skrika att det är ju SciFi, det är ju påhittat. Ja, men i alla filmer, SciFi som fantasy så finns det regler inom deras universum, inom deras lore och det är det som är fantastiskt.

Det går inte bara att hux flux göra saker som inte är etablerat eller existerar inom det filmiska universumet bara för att det är bekvämt. Visst, det finns teorier som spånats fram bland oss nördar, men det är inget som är etablerat, eller om det ens finns en gnutta sanning i dessa teorier. Den mest populära som skulle kunna visa på att det var möjligt för Palpatine att överleva är kopplingen till Darth Plagueis.

Han var besatt av livet och döden och gjorde flera experiment om hur man kunde använda kraften för att förlänga sitt liv och, läka skador, bota sjukdomar, men även dränera andras livskraft. Palpatine mördare Plagueis och stal hans forskning, i Return of the Sith, så berättar Palpatine för Anakin om de krafter som finns inom den mörka sidan, "He had such a knowledge of the Dark side, he could even keep the ones he cared about from dying". Så teorin som kom från detta var att Plagueis på något sätt hade kommit på hur man flyttar sitt medvetande till en annan kropp och på så sätt i princip blir odödlig.

Vissa säger även att Snoke bara var ett skal för Palpatines medvetande. Jag tror att J. J helt enkelt bara struntade i att ljussabeln var trasig, kanske till och med så att J. J missade det när han tittade på TLJ, om han ens gjorde det. Ren och skär lathet tycker jag. J in Poes nya bakgrundsstory, egentligen vid 44 minuter om man ska vara petig. Det är då vi tittare får en ledtråd om att det finns saker som Poe inte berättat. Nya storyn är nu att han också varit smugglare och fraktat illegala droger och annat kontraband för pengar till olika kriminella gäng.

Hmmm, var har vi hört om en liknande historia? Är det inte samma bakgrundshistoria som Han Solo, en smart, charmig och lite skurkaktig bad boy. Dont think so! Efter TFA, gjorde Marvel Comics en serieadaption om Poe där man byggde ut hans bakgrundshistoria, det har blivit 31 nummer av serietidningen och ingenstans nämns det att han också skulle ha varit smugglare.

J satt förmodligen på sitt kontor och irriterade sig över att tittare var upprörda över att han mördade Solo och kastade bort allt han gjort och stått för. Så kan vi inte ha det tänkte J. J och började spåna på en tanke om att helt enkelt ta Solos egenskaper och lägga över dem på Poe, då skulle alla tittare säkert hylla J.

J och förlåta honom. Men det funkar inte, Poe är inte Han Solo, inte på långa vägar och det går inte att efter två filmer kasta in en ny bakgrundshistoria bara för att. Poes nya historia är en katastrofal MacGuffin, enda anledningen till den nya storyn är att Poe känner en person på planeten Kojimi och denna person kan kanske hjälpa dem.

Men varför i hela friden göra så? En enkel lösning hade varit att Poe kände personen och att denna person då och då hjälpte rebellerna. Vi som älskade Han Solo behöver ingen billig kopia och vi vill inte ha en menlös Solo klon. Poes bakgrundshistoria var bra, gripande och funkade, nu är den också bortkastad och meningslös. Det finns ingen förklaring till vad, hur och varför. Rimligast är att wayfindern fanns på Dödsstjärnan i Return of the Jedi och att den legat där enda sedan rymdbasen störtade.

Jag ser ingen möjlighet i att Palpatine förutsåg att Vader skulle döda honom, tillverka dolken och sedan kunna fortsätta att förutse var Dödsstjärnan skulle krascha och hur vind och väder skulle påverka metallen. Det har ju bara gått ett par årtionden sedan Return of the Jedi.

Om Palpatine tillverkade dolken innan han dog, då skulle minsta åverkan på Dödsstjärnan när den låg i havet gjort att dolken inte visat rätt. Sen undrar jag hur kommer det sig att just dörren in till valvet där wayfindern är fungerar, allt annat är trasigt och utan energi. Wayfindern är en kompass för att lokalisera var Palpatine gömmer sig, Kylo hittar en och behöver uppenbarligen den för att kunna navigera och hitta planeten Exegol.

Nu har då Rey hittat wayfinder nummer två, men Kylo förstör den. Der gör inget i slutändan, eftersom Rey är gudomlig så kan hon lätt använda kraften för att navigera och hitta Exegol. Jag avskyr meningslösa MacGuffins, utfyllnad av ren lathet och brist på vettiga idéer. Tidshopp i mängder. Så C3PO kunde urspungligen inte översätta informationen som stod skrivet på dolken, detta eftersom senaten hade förbjudit alla protokollrobotar från att kunna översätta Sith, troligtast är att Palpatine fick igenom denna lag för att hindra andra att se kopplingen mellan honom och Sith.

I TROS så lyfts förslaget att de helt enkelt ska hitta en annan robot som kan översätta, en robot som på något sätt inte har den urspungliga progammeringen, men det förslaget röstas ner, eftersom de bara har 16 timmar på sig innan Palpatines flotta kommer att förgöra hela universum.

Efter att de lyckats hacka C3PO och fått informationen så hinner de konstigt nog på mindre än 16 timmar att åka fram och tillbaka till en massa olika planeter. Antar att J. J glömde att de nyss sa att de bara hade 16 timmar på sig, zzzzzzzzz. Förutsägbarheten är stor, det är klart att man kan förlåta berått mord, stackars Kylo har ju inte haft det lätt och då förtjänar man ett par hundra chanser, det är tydligen så J.

J vill lyfta fram familjevärden. Kylo och Rey slåss, hon håller på att förlora, Leia använder sina sista krafter i ett försök att nå Kylo en sista gång. Detta gör att Kylo stannar upp när han ska dela ut dödsstöten och istället är det Rey som tar hans ljussabel och utdelar en dödlig stöt i magen på Kylo.

Sekunden senare känner Rey att Leia har dött, hon tittar på Kylo som sitter ner och sakta men säkert håller på att dö. Rey gråter och plötsligt så använder hon kraften för att läka Kylos dödliga skada. Sen tittar hon på honom och säger "I wanted to take your hand, Bens hand". Ben är hans födelsenamn, innan han blir onda Kylo Ren, så hon försöker en sista gång påpeka att han inners inne inte är Kylo, utan den ack så snälla Ben.

Som en blixt från en klar himmel är han återigen Ben, när han statt där och inväntade döden måste han helt enkelt ha insett vilket monster han har varit. Nu är allt förlåtet, dags att gå vidare, dags att bli en god människa.

6 Comment

  • Detta är ytterligare en megaspoiler, jag fattar nu att detta är ett gäng fittor som bara ska vara kanonmat och fungera som lite uppvärmning. Överallt ligger det brända kroppar, mamman som håller sitt barn i famen och är helt förkolnade, svårt brännskadade människor ligger på marken eller haltar fram genom staden. Efter brännandet av alla stupade hjältar ska det firas! Stapplandes går hon genom gatan, förödelsen är total, allt är raserat, de brinner, folk skriker, det ligger brända kroppar överallt. Skådespelarna sög också för hon som spelade Bella såg ut som en staty under hela filmen, hon hade typ inte några känslor alls i fejan.
  • Som ni redan vet gick ju en del saker åt helvet och snart sitter Jon och hans polare i skiten. Tillsammans måste de sätta stopp för superskurken! Om George skulle avsluta på detta sätt i sina kommande böcker så skulle utan tvekan Cersei skjuta dem rakt av, BANG, klart, jag vann!!!!! Han gör ingenting, visst, liten drakstrid, men det är allt. Daniel är en pojke som med sin mamma har flyttat till en ny stad. Detta är en nästan lika dålig book-to-movie-adaptation som Percy Jackson , vilket är väldigt svårt att slå. Jag tycker att om man bara ska se HP - filmerna som fristående filmer och inte baserade på HP - böckerna så tycker jag att de kan vara riktigt bra förutom trean som var det sämsta jag någonsin sett men lite svåra att hänga med i.
  • Scott Mcall är en tonåring som har ett normalt liv tills han blir biten av en varulv. Paco blir polis, Cruz börjar missbruka heroin och Miklo tvingas i samband med ett fängelsestraff in i yrkeskriminalitet. Tyrion möter upp alla lords and ladies, Grey Worm säger att Tyrion och Jon är förrädare och att de bör dödas, Sansa blir arg och hotfull, Yara Greyjoy blir i sin tur arg på Sansa och då blir Arya jättearg på Yara och hotar att döda henne, allt är en enda fucking sandlåda på ett random dagis. Det som var mindre bra var att häxan inte alls såg ut som vi hade tänkt oss. Hur svårt hade det varit att fixa linser? Andra tongivande filmer i samma genre:  Halloween , När Lammen Tystnar Hennes pappa jobbar med att sälja bilar som typ inte går att använda.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google