Anal

Brutal mästare klemmen

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

kvinnor stora naturliga bröst
klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

klemmen brutal mästare

Här publiceras era pressutskick eller nyhetsbrev. Ja, allt ni vill ska nå ut, vare sig det är klubbinfo, teaminfo eller något annat av intresse. Är det något du vill ha med så maila till: maria motorsportivarmland. Så välkommen att maila in din rapport!

Snart är det dags för ett nytt år, och jag hoppas ni tar er tid en stund för att reflektera över årets som gått och vad ni kan ta med er till nästa år för att göra det ÄNNU bättre. Jag ser tillbaka på en jättehäftig och innehållsrik säsong. Första året med eget team i Supercar – nästan så att jag får nypa mig i armen. Vilken känsla det var att dessutom få göra det tillsammans med många av er!

Tack vare mina fantastiska samarbetspartners fick jag ihop en stor del av budgeten – och det som återstod hjälpte mina följare till med genom en framgångsrik crowdfundingkampanj.

Ni är alltid med mig i tankarna varje gång jag sätter mig i bilen. Det är NI som gjort det möjligt! Jag ser tillbaka på en häftig, spännande och lärorik säsong, som både har innehållit stor glädje och tuffa motgångar. Redan under säsongens andra tävling, EM i Tyskland, fick vi facit på att vi var med i toppen. Vi satte andra bästa varvtid bland EM-fältet, och satte även topptider bland VM-fältet.

SÅ skön känsla! Tävlingen slutade dock i en krasch i heat 4 – och efter denna smäll var det som att bilen ville protestera varje tävling. Tekniska fel avlöste varandra undre resten av säsongen; bland annat motorhaverier och diffhaverier.

Vi jobbade hårt, och på få man gjorde vi vad vi kunde, men turen ville inte vara på vår sida under resten av året. När det återstod två tävlingar av EM-säsongen fick jag veta att jag var gravid.

Det var en enorm lycka på alla vis, men jag hade ingen tanke på att det skulle påverka de sista tävlingarna. Det var ju så tidigt, och jag mådde ju så bra. Men under EM-tävlingen i Spanien var det som att min kropp gav mig en stor käftsmäll. Hårt jobb innan tävlingen i kombination med den starka påfrestning som det innebär att tävla, gjorde att kroppen fullkomligt skrek efter bromspedalen.

Att tävla i supercar gravid är inget jag rekommenderar. Nu har vi lärt oss det. Nu mår både jag och bebisen jättebra. Jag har redan börjat planera för Målet är att vara tillbaka i Supercar, och jag känner mig mer taggad än någonsin. Jag har lärt mig oerhört mycket under , inom alla de olika områden som ingår i att driva ett team, och dessa kunskaper tar jag med mig nästan gång jag sätter mig i förarstolen. Hoppas ni fortsätter att följa mig, och att vi ses snart igen.

Självklart kommer jag fortsätta att rapportera om vad som händer under nästa år, då jag kommer att jobba vidare inom motorsport- och bilbranchen på olika vis. Ni är helt fantastiska. Ett riktigt gott nytt år önskar jag er, och hoppas att blir ert bästa hittills! Vi ses. För en tid sedan presenterades fem av sex tävlingsplatser för RallyX Nordic Nu är kalendern komplett. Den sjätte och sista deltävlingen kommer att avgörs i Norge där det norska bilsportförbundet tilldelat NMK Grenland i Skien evenemanget.

Finalarena blir Grenland Motorsportsenter, en modern anläggning med rallycross-, folkrace- och drifting på programmet. Banan ligger cirka 13 mil sydväst om Oslo och klassas av många som den bästa för rallycross i Norge. Att ta hand om finalen i RallyX Nordic ser vi som en språngbräda att komma vidare, säger Morgan Riis, ordförande i föreningen. NMK Grenland har en tydlig ambition att utvecklas både som förening och tävlingsarrangör och Riis gör ingen hemlighet av att han och de medlemmarna siktar mot att en dag få stå som värd för den norska VM-deltävlingen i rallycross.

Banan i Skien mäter 1. Tävlingen i Skien den 8 oktober är dessutom den tredje och sista i det norska mästerskapet i Supercar. Proimp kommer att sköta däckservicen under tävlingshelgerna. I Supercar Lites kommer deltagarna även att tävla på däck från Yokohama. I Supercar står en prispott på I huvudklassen Supercar kommer förarna att tävla om en prispott på Rallycrossmästerskapet RallyX Nordic omfattar sex deltävlingar och inleds i Skövde 1 maj.

För de som vill konkurrera om prispengarna gäller det att vara med från start. I årets mästerskap deltog totalt 15 förare i Supercar. Långt ifrån alla körde samtliga race, men med reglerna för prispengarna talar mycket för att betydligt fler kommer att ställa upp i samtliga deltävlingar I Supercar Lites väntar en annan typ av pris för års mästare. I spelstaden Las Vegas! Det här priset är det många som kommer att satsa på kommande säsong och jag är en utav dem, tillägger han. You can watch it here.

The three-minute video captures the excitement of the round season, which started with Johan Kristoffersson securing his maiden World RX victory at the Montalegre curtain-raiser in Portugal. Here it was Petter Solberg who took his first of three victories in Solberg was hungry for more, however, and the Norwegian secured his second win of the year at the Lydden Hill race circuit in Great Britain the following weekend.

The iconic Holjes event in Sweden saw the championship secure its fifth different winner in six events as Mattias Ekstrom narrowly prevailed in front of his home crowd. Canada marked round seven and Jeanney matched Solberg in the winning stakes as the Frenchman took his second victory of the year at Trois-Rivieres. Jeanney’s team-mate Timmy Hansen was on a charge in Norway to make it two in a row for Team Peugeot-Hansen, before continuing his dominance at the French round in Loheac to make it three consecutive event wins for the Swedish squad.

Solberg returned to his winning ways at the inaugural Barcelona RX, which formed round 10 of the season but the drivers’ championship reached fever pitch when Hansen retaliated with a victory at Intercity Istanbul Park in Turkey.

The penultimate round of the year in Italy saw drama unfold as Hansen crashed out of the semi-finals, while Norway’s Andreas Bakkerud went on to take his first win of the year. At the same event, Team Peugeot-Hansen amassed enough points to win the Teams’ Championship with one round still remaining. The final round of the year was staged at the all-new location of Rosario in Argentina and saw the season end as it had started: with a driver taking his debut RX victory.

This time it was Sweden’s Robin Larsson who was top of the podium. Meanwhile, Solberg was crowned the World RX Champion for the second year in a row, ending the season 26 points ahead of runner-up Hansen. Round one winner Kristoffersson finished the year third overall. The announcement, which was made at a press conference in Stockholm this morning, is in collaboration with Volkswagen Sweden. Marklund Motorsport finished second in both the drivers’ championship and the teams’ championship in , while Johan Kristofferson of Volkswagen Team Sweden finished third in the overall driver standings this year.

Jost Capito, Technical Director at Volkswagen Motorsport explained the process behind the merger: "Volkswagen Motorsport is positive about the merger that came about as a result of the team's initiative. A collaboration between Marklund Motorsport and Volkswagen Team Sweden will strengthen Volkswagen's position in one of the fastest growing areas of motorsport.

Combining our capabilities will create good possibilities for further success in the sport. With our joint effort, we are convinced that the team with Johan Kristoffersson and Anton Marklund as drivers will be able to keep up with the pack and be fighting for the championship," he said.

Team bosses Jan Marklund and Tommy Kristoffersson also back the new collaboration. The competition in World RX is becoming increasingly tough and to be in with a chance of winning the championship, we need to constantly improve and optimise the equipment. The merger gives us good sporting chances, and on a personal note, I am really looking forward to working with our drivers, engineers and mechanics and collaborating to form and develop the team. Ambition, passion and teamwork are the keywords.

The team's new cars will be built at Marklund Motorsport's premises in Boliden. As the season gets closer, the work will be relocated to Arvika, where Volkswagen Team Sweden is based. Det är två av sportens absolut starkaste team som nu gör gemensam sak i sin strävan att nå hela vägen till toppen. Marklund Motorsport blev tvåa i såväl förar-VM som teammästerskapet och i år erövrade Johan Kristoffersson, Volkswagen Team Sweden, en seger och ytterligare fyra pallplatser på sin väg mot bronsplatsen i mästerskapet.

Ett samarbete mellan Marklund Motorsport och Volkswagen Team Sweden kommer att stärka Volkswagens ställning i en av motorsportens just nu snabbast växande grenar. En samlad kompetens kommer att skapa goda möjligheter till ytterligare framgång i sporten, säger Jost Capito, chef för Volkswagen Motorsport. Sten Forsberg, chef Volkswagen Sverige, välkomnar också den gemensamma satsning de svenska teamen nu genomför.

Med en gemensam satsning är vi övertygade om att teamet med Johan Kristoffersson och Anton Marklund som förare ska kunna vara med och konkurrera allra längts fram i mästerskapet, säger han. Bakom fusionen och den blågula satsningen med två svenska förare står teamcheferna Jan Marklund och Tommy Kristoffersson. Nu blir planerna verklighet och jag ser verkligen fram emot vad vi ska kunna uträtta nu när vi slår ihop våra verksamheter och fokuserar vår VM-satsning på två bilar.

Vi är två team som är i topp i mästerskapet och som både vunnit tävlingar och tagit medaljer. Nu spetsar vi till Volkswagens satsning och vårt gemensamma mål är väl ganska givet, säger Jan Marklund. Det kräver en kraftsamling. Med sammanslagningen når vi den stabila plattform av infrastruktur och kompetens som krävs för en professionell och långsiktig satsning, säger han.

Högkammen tillför ekonomisk stabilitet till projektet. Tommy Kristoffersson kommer att vara general manager för det nya teamet och till team manager är österrikaren Michael Schneider, som haft samma uppgift i Marklund Motorsport den här säsongen, utsedd. Ambition, passion och lagarbete blir ledord, säger Kristoffersson. Initialt kommer byggnationen av teamets nya bilar att drivas från Marklund Motorsports lokaler i Boliden.

När säsongen närmar sig kommer verksamheten, av geografiska skäl, att flyttas till Arvika där Kristoffersson Motorsport är baserat. Efter premiären i Portugal i mitten på april väntar en tävlingsintensiv maj månad med tre race. Hösten blir också kompakt med dubbla tävlingar både i september och oktober.

7 Comment

  • Totalt kommer åtta Volkswagenförare att delta i huvudklassen Supercar i Italien. For nå lå alt i Oles hender. Jag tror inte att det är din rengöring som är boven, utan jag skulle istället gissa att det är ditt färgval gör att att det byggs upp färg på nålspetsen. Söndagen bjöd på en andra deltävling för helgen, också den näst sista för året i RedBull Global Rallycross. Arrangören har startat en hemsida där du nu hittar inbjudan, e-anmälan och anmälninsglista. Jeg satte meg som mål før sesongen å ta medalje, og det er utrolig deilig følelse å klare det. Nya tider NHL vill införa endast två divisioner per Conference till nästa säsong.
  • Heikkinen won the third round of World RX at Mettet in Belgium – for the second year in a row – and is targeting a strong finish in Argentina to bring a challenging season to a close. Bakkerud reiser nå hjem til Norge for å starte jobben mot en ny sesong. Jag vann premiären i Portugal och att få krydda vår fina höstsvit med en seger i Argentina skulle vara en höjdare, säger Kristoffersson, som får EM-trean i Supercar, Ole Christian Veiby, med sig på resan till Sydamerika. Räkna med att fler av sportens stora stjärnor till den här vintern fått upp ögonen för RallyX On Ice. The season ender, held under the glare of the lights of the famous Las Vegas Strip, was wild and unpredictable.

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google