Amateur

Nakna shrek låtar

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

kvinnor stora naturliga bröst
låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

låtar nakna shrek

The Apple , filmmusikal. Clinton Manus: Menahem Golan. Deras folkmusikinspirerade discoballad Love, the Universal Melody blir den stora överraskningen och sensationen på festivalen och de är på väg att vinna tävlingen. Mannen som styr och kontrollerar hela världens musikindustri och även festivalen, en viss Mr.

Boogalow, ser inte på det unga paret med blida ögon, han vill nämligen att hans dekadenta popdansgrupp BIM ska vinna. Han riggar självklart tävlingen så att de gör det, men han ser samtidigt en potential i det unga paret.

Han försöker signera dem till sitt bolag. Alphie som misstror Boogalow vägrar att skriva på nått kontrakt men Bibi tar chansen och gör det.

Alphie bosätter sig bland ett gäng hippies i stadens park. Bibi å sin sida blir stylad, fixad och lanseras som den nya stora popdivan. Så småningom märker hon dock att livet med glamour, droger och fester är ett tomt liv. Hon saknar sin Alphie och lämnar stjärnlivet för att bosätta sig hos honom i parken. Men hon kommer snart att upptäcka att Mr Boogalow inte är en person som man bara lämnar….

Det här är egentligen fruktansvärt uruselt men jag gillar det. Vid den första genomlyssningen satt jag mest med öppen mun och häpnade över alla de uppenbara musikaliska stölderna och den allmänna uselheten jag hörde men… För varje ny lyssning på verket så tycker jag bara bättre och bättre om det. Missförstå mig rätt nu, det är fortfarande ganska så redigt uselt men samtidigt så är det så där helt underbart dåligt, om ni förstår hur jag menar. Jag kommer på mig själv med att glatt sitta och sjunga med i de absurda texterna har lagt ett exempel på dem längst ner på sidan och till och med köra gamla discomoves till uptempolåtarna.

Who would have guessed? Filmen är även den värd ett besök. Musiken är dock bättre utan de rörliga bilderna och flera av låtarna är annorlunda i sin LP-version jämfört med hur de framförs i filmen. Om ni hittar ett exemplar av LP:n tror inte den nånsin givits ut på cd , så köp den för Guds skull, en sån här bortglömd kultklassiker får man bara inte missa! Men när filmogulen Menahem Golan hörde talas om det så såg han en möjlighet att tjäna pengar på den disco och musikalvåg som svepte över världen just då.

Detta är perioden då Saturday Night Fever och Grease toppade alla film- och hitlistor. Menahem Golan skrev ett nytt manus och satte  igång att spela in filmen i Tyskland. Tyvärr så var disco på väg ut när filmen kom så den floppade nått enormt. Herr Golan satsade i stället på actionfilmer i fortsättningen och där hade han betydligt mer framgång.

Texterna är skrivan av ett par med väldigt begränsad kunskap om det engelska språket vilket lett till sanslösa, ibland rent surrealistiska sångtexter. Kan inte låta bli att ge er en av dem. Magic apple Mystery apple Take a little ride Let me be your guide Through the apple paradise. Juju apple Voodoo apple Take a little bite. Spend a splendid night In our garden of delights. Meet an actual, actual, actual vampire.

Let the apple set your soul on fire, fire, fire, fire. Holy apple Sacred apple Take a little chance, Get into a trance, And join me in the apple dance.

Föreställningen utspelar sig i ett litet Walesisk gruvsamhälle i början på talet. I centrum för handlingen så finns familjen Morgan, vars manliga medlemmar, utom den yngsta, alla arbetar i gruvan. Det råder en hätsk stämning inom familjen eftersom alla inte är överens om det lämpliga i att bilda en fackförening för gruvarbetarna. Dottern i huset Angharad är förälskad i samhällets protestantiske präst David.

Han råder dock henne att gifta sig med gruvägarens rike son. Hon gör det trots att hon inte älskar honom.

Gruvarbetarna inleder en strejk och plötsligt tillhör Angharad fiendesidan. De strejkande orsakar en översvämning i gruvan i vilken två ur Morganfamiljen dör. Angharad lämnar sin rike man och förenar sig med sin familj och får sin älskade David. Det här är storslagen, dramatisk musik och framförs av stora röster och innehåller massor av maffiga körpartier och är, om jag ska vara helt ärlig, bitvis ganska så redigt trist och oengagerande. Med det vill jag säga att det finns härliga melodier, kul texter och så, men det känns som om jag redan hört det mesta.

Och att få så många associationer till andra verk är ju aldrig bra, för varje musikal vill väl ha en egen röst som gör att man omedelbart känner igen den.

Så inte dålig, inte bra, inte musikaliskt originell men ändå ganska kul att ha hört och det kan nog hända att jag kommer att fastna för den lite mer efter ett par genomlyssningar till.

Kuriosa: När boken kom så hävdade författaren att den var självbiografisk och baserad på hans egna upplevelser som barn. Efter författarens död så avslöjades det dock att det var ren och skär lögn. Hans familj var visserligen av Walesisk härkomst men han var uppvuxen i England och hade knappt satt sin fot i Wales. I thouight I was about to see a good sentimental musical. I was wrong. The bookis faultily built and, despite its length, only skims emotion. The lyrics and music are generally insipid.

What is left that is valuable is damaged by two of the leading performers and is noteably helped by none. A Time For Singing spends too much of its time singing. Just asa scene threatens to become verbally interesting, they go walloping off into a bleat that neither satisfies the scene nor justifies intself independently. The entertainment has too much drama to be a good musical and too muchmusic to be a good drama. Video: Let Me Love You.

Days Of Hope , urpremiär i Oxford , en reviderad version turnerade över hela England och spelades även i London och det är en inspelning av den versionen som getts ut på cd. Föreställningen utspelar sig i Spanien under det Spanska inbördeskrigets sista dagar. En familj firar bröllopet mellan dottern och en engelsk frivilligsoldat.

Men stämningen under middagen är fylld av ilska mot Franco och hans fascister. Familjen har tänkt sig att fly till England denna natt tillsammans med bruden och engelsmannen. Men under kvällens gång så kommer ett flertal olika besökare och de ger alla sin version och åsikt om det pågående kriget, om Franco, om Mussilinis och Hitlers ingripande och om Storbritanniens icke-ingripande i det hela.

Detta leder till en schism inom familjen och de blir tveksamma till vad de ska göra, om de ska fly eller stanna och slåss. Jisses, vilken överraskning det här var. Det är en ganska stillsam musikal, med stark folkvisekänsla av det spanska slaget. En liten ensemble som bara kompas av piano, 2 gitarrer och ibland lite kastanjetter.

Men det låter ändå fylligt och alldeles perfekt. Blir gripen av musiken, texterna och intensiteten hos sångarna och satt tyst, stilla och bara lyssnade när jag hörde på verket vid den första genomlyssningen. Vet inte när det hände senast. Det här är nog inte nått som alla faller för men just idag och i just den sinnesstämningen jag var i så var det här perfekt.

Och helt otippat. Tycker mycket om det här. Kommer att återkomma till den med jämna mellanrum, det är jag övertygad om. Kuriosa: Howard Goodall om var han fick inspiration till verket och varför han placerade den just i det Spanska inbördeskriget: I felt that that the best way to look at freedom and democracy was to look at it when it was collapsing and failing. A year ago [in ] everybody was writing plays about the eruption of freedom and I wanted to go back and ask questions.

Why did democracy fail in Spain in ? What did we do to invite fascism on ourselves all over Europe? Det här är ingen konventionell musikal utan snarare en pjäs med kommenterande sånger. Chuck Baxter är en ungkarl och mellanchef på ett stort försäkringsbolag. För att försäkra sig om att snabbt kunna avancera inom företaget så lånar han ut sin lägenhet som ett kärleksnäste för cheferna över honom och deras älskarinnor.

I utbyte ska de rekommendera honom för avancemang. Chuck får så många rekommendationer att företagets högsta chef, J. Sheldrake, lägger märke till honom. Sheldrake förstår snabbt varför Chuck är så uppskattad av de andra cheferna och han befordrar Chuck i utbyte mot exklusiv tillgång till lägenheten.

Chuck har samtidigt blivit förälskad i Fran som jobbar i företagskafeterian och han bjuder ut henne på en date. Hon säger ja till date-en men måste först bara ta en drink och göra slut med sin nuvarande älskare. Hennes älskare visar sig vara Sheldrake som övertalar henne till att strunta i sin date och istället tillbringa natten med honom — vilket hon gör. Dagen efter så är det julfest på företaget och där får Fran reda på att hon bara är ännu en i den långa raden av Sheldrakes älskarinnor och Chuck i sin tur får reda på vem det är Sheldrake älskat med i hans lägenhet.

En knäckt Chuck går till en bar för att dränka sina sorger samtidigt som Fran, i hans lägenhet, konfronterar Sheldrake om alla hans älskarinnor. Sheldrake säger att han älskar Fran men måste åka hem för att fira jul med sin familj. Efter att han åkt så sväljer hon en hel burk med sömntabletter. Gudskelov så kommer Chuck hem i tid för att rädda henne. Han inser att hans beteende med att låna ut sin lägenhet bara lett till elände och efter ett antal olika intrigvändningar så inser Fran att Chuck är mannen i hennes liv och showen slutar hoppfyllt för dem bägge.

Bacharachs musik är fortfarande grymt bra. Vilka låtar det finns i denna show! Det här är så bra och plattan kännsnästan mer som en ren popplatta än en musikalcastplatta.

3 Comment

Leave a Comment

Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google